נתפס כשהוא מנהל שני יומני הכנסות לעסק

בביקורת שנערכה בחנות בגדי ילדים, נתפסו 2 יומנים האחד, עבור השנים 2018-2017 והשני לשנים 2018-2019, ובהם פירוט הכנסות האמת שמתקבלות בעסק, לעומת הכנסות כוזבות שנרשמות בקופה. מבדיקה ראשונית בעסק אל מול הסיכומים היומיים בחודש ינואר 2018 בלבד נמצא שלא נרשמו הכנסות בסכום של 70,000 ₪. גם בחנות נעלים, נמצאה מחברת ובה מופיעות הכנסות האמת של החנות משנת 2011. ההפרש בהכנסות האמת לבין ההכנסות שנרשמו בספרים עמד על 25,563 ₪ רק בחודש ינואר 2019. הטיפול בשני בתי העסק הללו, הועבר למשרד פקיד השומה בשילוב מחלקת החקירות ירושלים והדרום. בעקבות מידע מודיעיני נערכה ביקורת לנישום שכבר שנים משכיר חדרים לטווח קצר באמצעות אתר "בוקינג", בעיקר לתיירים שמגיעים מגרמניה ושמעבירים אליו את התשלומים לחשבון בנק בברלין. בתחילת הביקורת סירב בעל החדרים לשתף פעולה עם המבקרים ורק לאחר שהוזמנו חוקרים ממחלקת החקירות של ירושלים והדרום, מסר את כל החומרים הנדרשים לבדיקה. מבדיקה ראשונית עלה שהנישום העלים הכנסות של מעל 200,000 ₪ והוא עוכב ונלקח לחקירה פלילית.

ביקורות אלו ונוספות היו חלק מ-228 ביקורות בעסקים מענפי התעשייה, מסחר ומתן שירותים, שערך בשבוע שעבר משרד פקיד שומה ירושלים 1, בעיר ירושלים ובסביבה. התוצאות מראות כי בקרב 15% מהעסקים שנבדקו, לא רשמו הכנסות כנדרש לפי החוק.

מבדיקת חשבון הבנק ודפי חשבון מט"ח של חברת הייטק המספקת שירותי תוכנה, נמצאה העברה בנקאית בסכום של 14,105 אירו (כ-60,000 ₪), שלא נרשמו בספרי החברה. מנהלת הכספים טענה שמדובר בהחזר מספק, אך לא ידעה להסביר בעבור מה ניתן ההחזר ומה מהותו. מנהל החברה לעומתה טען כי מדובר בטעות אנוש. בדיקת חשבון הבנק של משרד עורכי דין נמצאה העברה בנקאית על סך 23,000 ש"ח שלא תועדו בספרי החשבונות. בעל המשרד טען שהיה עסוק בבת מצווה של בתו ולכן לא הספיק לרשום חשבונית.

גם בעסקים מתחום המזון נרשמו תירוצים מתירוצים שונים. בתוך כך, בעסק למכירת אוכל מוכן לא נרשמו הכנסות בסך 3,300 ₪ מתחילת יום הביקורת בעל העסק אמר שלא היה לו זמן "תפסתם אותי כשאני לבד". בחנות פלאפל נצפה בעל העסק כשהוא משלשל היישר ל"מגירת סתרים", את דמי השליחויות, ביום הביקורת, מבלי לרשום אותם וגם עודף של 2,500 ₪ בקופת העסק. תגובתו לכך: "שכחתי לרשום את העודף בקופה". בחנות דגים, לא נרשמה בספרי העסק, קניית ביקורת סמויה. בעל החנות טען להגנתו שהוא מצוי בהליך גירושין ולו חובות בהוצל"פ, והבטיח לעשות בדיקה עם העובדים בחנות".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *