סגר שני באנגליה בגלל נגיף הקורונה – ד"ר דרור מנור

לראש הממשלה הבריטי בוריס ג'ונסון מגיע כל הכבוד על האומץ הרב שהפגין בתקופה האחרונה. ברור שאנגליה תיאלץ לשלם מחיר בכל הקשור לחייה הכלכליים והחברתיים, אבל ג'ונסון יודע היטב כי אין לו כל ברירה אחרות

תושביה של אנגליה יצטרכו להישאר בבתיהם במשך ארבעה שבועות החל מיום חמישי, 5 בנובמבר, בעקבות זינוק בתחלואה כתוצאה נגיף הקורונה. למרות המצב הקשה שנוצר בעקבות התפשטות הנגיף, ממשלת בריטניה תמשיך לשלם את שכרם של כל העובדים שיצאו לחופשה ללא תשלום. בנוסף, הממשלה קבעה כי מוסדות החינוך יישארו פתוחים וימשיכו לתפקד כרגיל. אין ספק כי מצב התחלואה מאכזב מאוד את צמרת השלטון שקיוותה כי המצב יהיה שונה, במיוחד לאור העובדה שבריטניה התגברה בצורה מעוררת השראה על הגל הראשון של מגפת הקורונה.

ראש הממשלה הבריטי בוריס ג'ונסון הכריז על הסגר השני באנגליה כבר ביום שבת, 31 באוקטובר. הוא החליט להכריז על הסגר לאחר שבריטניה, הכוללת גם את וויילס, סקוטלנד וצפון אירלנד, הגיעה בסוף חודש אוקטובר לשיא התחלואה: יותר ממיליון איש במדינה חלו בקורונה מאז תחילתה של המגפה הארורה. במהלך השבועות האחרונים נרשם זינוק במספר הנדבקים בנגיף, עם 23 אלף נדבקים חדשים בכל יום. ג'ונסון קבע כי הסגר יחול אך ורק על אנגליה, ויימשך ארבעה שבועות. ראש הממשלה החליט לנקוט בצעד חריף זה, למרות שהדבר עלול לפגוע קשות באנגליה מבחינה כלכלית וחברתית.

חשוב לציין כי במהלך הסגר ייסגרו עסקים שאינם מוגדרים כחיוניים; עובדים יאלצו לעבוד כמה שיותר מבתיהם; המסעדות ובתי-הקפה ייפתחו למשלוחים בלבד. ג'ונסון התעקש כי בסגר השני בתי-הספר והמוסדות להשכלה גבוהה יישארו פתוחים וימשיכו לתפקד כרגיל. זאת כיוון שראש הממשלה אינו מעוניין לפגוע בעתידם של הצעירים במדינה. לג'ונסון גם חשוב מאוד לדאוג לעובדים במדינה במהלך הסגר השני: הממשלה הכריזה כי היא תשלם את מלוא שכרם של העובדים שיישלחו לחופשה ללא תשלום.

הממשלה החליטה על הסגר השני באנגליה בעיקר בעקבות דו"ח חמור שהוגש על ידי קבוצת מדענים בכירים שייעצה לה. לפי הדו"ח, אנגליה עלולה לאבד לחלוטין את השליטה את התפשטות נגיף הקורונה במהלך חודשי החורף הקשים ההולכים וקרבים. בחודשים אלה עלולה בריטניה להגיע למצב קשה שבו 4,000 איש ימותו כתוצאה מהנגיף בכל יום. מצב שכזה אינו בא בחשבון מבחינתה של אנגליה. האנגלים מקווים כי הסגר השני יאפשר לרשויות להדק את השליטה על הנגיף הקטלני לפני חג המולד, שיחול בסוף חודש דצמבר. אזרחיה של אנגליה מודעים לכך שחג המולד הקרוב לא ייחגג באותו האופן שאליו הם רגילים. ייתכן כי הם ייאלצו לחגוג רק במסגרת המשפחה הגרעינית בלבד.

לראש הממשלה הבריטי בוריס ג'ונסון מגיע כל הכבוד על האומץ הרב שהפגין בתקופה האחרונה. ברור שאנגליה תיאלץ לשלם מחיר בכל הקשור לחייה הכלכליים והחברתיים, אבל ג'ונסון יודע היטב כי אין לו כל ברירה אחרות. ברור לו שרק סגר שני יוריד את היקף התחלואה וייתן לאנגליה סיכוי טוב להתמודד עם התפשטות נגיף הקורונה במהלך חודשי החורף הקשים. כמו כן, חשוב מאוד שהממשלה דואגת היטב לאזרחים וממשיכה לשלם את שכרם של אלה שיאלצו לצאת לחופשה ללא תשלום בגלל הסגר הנוקשה. היות ותושבי אנגליה נחשבים לצייתנים יחסית לתושבי מדינות אחרות באירופה, סביר להניח כי המדינה תצליח להשיג תוצאות טובות מהסגר השני ותהדק את השליטה על הנגיף הקטלני.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *