סדום בפתח תקווה: הפקחים נתנו קנס ע"ס 730 שקלים על הפעלת צופרי השבת

מאבק חדש בפתח תקווה: לאחר שהעיריה שלחה פקחים שיתנו דוחות לחרדים שהפעילו את צופרי השבת בעיר, אברכי העיר פותחים במאבק משפטי חסר תקדים נגד העירייה

מאבק חדש בפתח תקווה: לאחר שהעיריה שלחה פקחים שיתנו דוחות לחרדים שהפעילו את צופרי השבת בעיר, אברכי העיר פותחים במאבק משפטי חסר תקדים נגד העירייה.

במהלך חודש אלול האחרון העירייה הסירה את צופר השבת ברחוב דגל ראובן, צופר נוסף הועתק מרחוב טרומפלדור למיקום אחר לדרישת העירייה, וגם בחורי שיבית לומזא קיבלו קנס דומה. השבת שוב חזרו פקחי העירייה ונתנו קנס כספי ע"ס 730 שקלים על הפעלת הצופרים שמכריזים על כניסת השבת בטענה "שהם מהווים מפגע ציבורי".

 

מעו"ד מיכאל ליטווק נמסר בתגובה: גאה לייצג שומרי חוק ומסורת המשמיעים שירי שבת. נפעל בכל האמצעים החוקיים למניעת בריונות שלטונית וביטול הדו"חות. אין לי אלא להצר על כך שעיריית פתח תקווה בוחרת להיכנע לגורמים קיצוניים ולפעול בניגוד לחוק."

מארגון בצלמו נמסר: "גם לחרדים יש זכויות אדם. לא ייתכן שיפגעו בזכויות של החרדים לחופש דת ופולחן. עשרות שנים עומדים מואזינים בכל הארץ בשעות ורעשים לא חוקיים ואף אחד לא נוגע בהם. אבל כשאדם חרדי ודתי בא לעשות מנגינה קצרה לכבוד שבת –  רומסים את החוק בשביל למנוע את זה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *