סדקים בקואליציה: "ליברמן פוגע במוחלשים – נחבור לאופוזיציה"

בקואליציה מפנים הערב את החיצים לשר האוצר, אביגדור ליברמן, שאיים למשוך את התוכנית הכלכלית אם לא תעבור במלואה

בקואליציה מפנים הערב את החיצים לשר האוצר, אביגדור ליברמן, שאיים למשוך את התוכנית הכלכלית אם לא תעבור במלואה, כך מדווח ירון אברהם.

.בדיון שקיימה הממשלה היום (ראשון) על נקודות זיכוי והטבות מס טען אחד השרים כי ליברמן מאיים על הציבור המחולש בישראל, אבל לא עלינו (הקואליציה)".

לאחר אישור עסקת החבילה להעלאת שכר המינימום, במרצ ובעבודה מתכוונים לחבור לאופוזיציה כדי לתקן את התוכנית בכנסת. בסיעות השמאל דורשים להעלות את שכר המינימום ל-6,500 שקלים בשנתיים.

"אנחנו רואים את הנתונים על העלייה המשמעותית בהכנסות המדינה", אמר שר המשפטים גדעון סער במהלך הדיון. "הצעד הטוב ביותר שאנחנו יכולים לעשות זה להוריד מיסים", אמר וחזר על המלצתו להוריד את המיסוי על הדלק. "המיסוי על הדלק בישראל גבוה משמעותית מהמיסים בעולם", טען. "המדינה צריכה לתת כתף למאבק ביוקר המחיה וזה צעד מצוין שיקל על המוני אזרחים בישראל". עוד הוא הציע לפעול להורדת המע"מ.

שרת התחבורה מיכאלי ביקרה אף היא את ליברמן ואמרה מצידה כי "למי שמרוויח שכר מינימום – זה להיות או לחדול. זה ההבדל בין לקנות אוכל הביתה או לא. הממשלה לא יכולה להרשות לעצמה לפגוע באלה שמרוויחים שכר מינימום". מנגד,

"שרי מרצ הצביעו בממשלה נגד עסקת החבילה, כי אנחנו רוצים ששכר המינימום יעלה", הבהיר יו"ר המפלגה ניצן הורוביץ. "בזכות המדיניות הפתוחה שלנו בקורונה, ישראל רושמת עכשיו שיאי צמיחה. יש גם עודפי גבייה של מיסים. חובה עלינו לוודא שהכסף הזה יחזור לאזרחים, במיוחד אלה שעובדים בשכר מינימום שלא עלה כבר 4 שנים. זה הדבר הצודק".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *