סוגיית עולי אוקראינה: הפניה של הגר"ד לאו ליועמשית

מספר העולים לישראל בחודשים הקרובים עשוי על פי ההערכות לנוע בין 10,000 עולים ועד ליותר מ-100 אלף עולים, ולכל אלה תידרש המדינה לספק קורת גג.

הרה"ר הרב דוד לאו מקים הרכב מיוחד של דיינים כדי לסייע לעולים מאוקראינה בבירור יהדותם לאחר שרבים מהם מגיעים ללא כל מסמכים או ניירת בשל המלחמה.

במכתב ששלח הרב לאו ליועמשי"ת גלי בהרב מיארה הוא כותב "אקים הרכב מיוחד של דיינים שינסו בכל דרך לעזור להם להוכיח את יהדותם. בבית הדין יהיו חברים שלושה דיינים בגמלאות".

במלאת שבועיים ללחימה במזרח אירופה, ישראל נערכת לגל עלייה משמעותי מאוקראינה ומרוסיה. מספר העולים לישראל בחודשים הקרובים עשוי על פי ההערכות לנוע בין 10,000 עולים ועד ליותר מ-100 אלף עולים, ולכל אלה תידרש המדינה לספק קורת גג.

צוות בין-משרדי שאותו מוביל משרד ראש הממשלה יחד עם משרדי האוצר, השיכון, העלייה והקליטה והפנים, נועד בימים האחרונים באינטנסיביות, והוא יידרש להציג לקבינט כבר ביום חמישי הקרוב פתרונות דיור לתרחישי העלייה השונים – הן לטווח המיידי והן לטווח הארוך.

אתמול הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו יצא יחד עם משלחת חילוץ של איחוד הצלה לביקור בזק בקהילה היהודית בקישינב בירת מולדובה. הביקור נערך בהזמנת רבה של מולדובה הרב פנחס זלצמן שמנהל את מבצע קליטת הפליטים מאוקראינה המגיעים למולדובה.

הרב הראשי מסייר יחד עם הרב זלצמן ונציגי ׳איחוד הצלה׳ בקהילה היהודית ובקהילות המקומיות, מתחמי האש”ל והלינה ובמתחמי הפליטים מאוקראינה כדי לעמוד מקרוב על היקף הפעילות האדיר והצרכים המיידיים להמשך פעילות ההצלה וקליטת עוד פליטים יהודים.

הרב הראשי יסייע כאמור בפתרון בעיות הלכתיות שהתעוררו בעקבות המלחמה ויעודד את משפחות הפליטים השוהים במרכזי הקליטה של הקהילה היהודית בקישינב.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *