סיבוב ב': עימות חריף בין היועמ"ש מנדלבליט לשר המשפטים אוחנה

שר המשפטים ביקש לאשר מינוי ועדה שתבחן את פעילותה של מח"ש וכפיפותה לפרקליטות. מנדלבליט: "מדובר במהלך שאינו ראוי לטיפול ממשלת מעבר". כך מפרסם הבוקר כתב הפוליטי של "ישראל היום"-יהודה שלזינגר

עוד פיצוץ בין שר המשפטים ליועץ המשפטי לממשלה.הפעם סביב הכוונה של שר המשפטים להקים ועדה שתבחן את פעילותה וכפיפותה של מח"ש. השר אוחנה מבקש להביא בקרוב לאישור הממשלה הקמת ועדה בראשות שופט בעניין, ומנדלבליט מתנגד בטענה כי מדובר בממשלת מעבר שסמכויותיה מוגבלות.

כבר חודשים ארוכים ששוררת מתיחות בין שר המשפטים אמיר אוחנה והליכוד כולו לבין היועמ"ש אביחי מנדלבליט. ל"ישראל היום" נודע בימים האחרונים כי שוב צפויות אי הסכמות, כאשר השר אוחנה מבקש להביא בקרוב לאישור הממשלה מינוי של הקמת ועדה בראשות שופט שתבחן את פעילותה של המחלקה לחקירת שוטרים (מח"ש).

כזכור, לפני מספר חודשים בערה הארץ אחרי מותו של סלמון טקה מירי של שוטר. בני העדה האתיופית טענו שהיד על ההדק קלה כשמדובר בבני העדה. הם חסמו כבישים, הפכו מכוניות והבעירו את המדינה.השר אוחנה הודיע אז כי הוא שוקל להקים ועדה שתדון בעניין המחלקה לחקירת שוטרים ובעיקר בכפיפותה לפרקליטות. בימים האחרונים מבקש אוחנה להתקדם עם הקמת ומינוי הועדה ואף להביא אותה בקרוב לאישור הממשלה. מנדלבליט מתנגד לכך בטענה כי מדובר בממשלת מעבר, וכי לא ניתן לעשות צעדים משמעותיים ומרחיקי לכת בימים כאלה.

הטענה המרכזית של אוחנה היא כי הפרקליטות הולכת יד ביד עם המשטרה, ולדידו, עלולה מח"ש הכפופה לפרקליטות לסבול משיקולים שאינם ענייניים, לכן, מבקש אוחנה לבחון האם כדאי להעביר אותה לכפיפות תחת גוף אחר. כמו כן, מתעקש השר שמי שיעמוד בראש ועדה שכזו יהיה שופט, על מנת להקנות לה סמכויות של ועדת חקירה.

אוחנה מבקש להביא את ההצעה להקמת הועדה לישיבת הממשלה בשבועיים הקרובים אך כאמור, מנדלבליט מתנגד לכך בטענה כי בתקופת ממשלת מעבר מדובר בצעד דרמטי ומשמעותי שאי אפשר לעשות אותו ללא מינוי שר משפטים קבוע.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *