סיירת הקורונה של המחלימים החרדים

סיירת הקורונה של מחלימים מקורונה תסייע בהסעת חולים ומבודדים לטיפולים רפואיים

ההשפעה של הקורונה מתרחבת במעגלים, בשל הצורך של אלפי אנשים לשהות בבידוד לאחר חשיפה לחולה אחד מאומת. מציאות זו יוצרת מצוקה גדולה של מבודדים וחולים מאומתים שזקוקים לטיפול רפואי או לבדיקת קורונה אולם לא יכולים לעשות זאת בכוחות עצמם.

על מנת לתת פתרון למצוקה, הוקמה סיירת הקורונה המורכבת ממתנדבים מהמגזר הדתי והחרדי שהחלימו מקורונה ובגופם יש נוגדנים למחלה. הסיירת תסייע בשורה של פעולות הדרושות לחולי קורונה או למבודדים. המתנדבים מסיעים ברכבם את החולים והמבודדים לבדיקות והם נמצאים בקו החזית בקשר עם החולים והמבודדים. חרף העובדה שיש בדמם נוגדנים למחלה, המתנדבים לובשים ביגוד מגן במטרה למנוע כל הידבקות חלילה. 'למרות הקושי של המתנדבים עם ציוד המגן, הם מודעים לצורך של חולי הקורונה, לאור העובדה שהם עצמם היו חולים בעבר', אומר הרב נתן צישינסקי יו"ר ומייסד 'עזר לחיים' שיזמה את הקמת הסיירת.

"לפני שלושה שבועות פנה אליי אדם, חולה מאומת, וסיפר לי שהוא צריך להגיע לבית חולים לבדיקת ריאות. היה לו אישור ממשרד הבריאות והוא שאל אם יש מתנדב שחלה בעבר שיכול להסיע אותו. בדקתי והשגתי לו כזה. באותה שיחה הוא סיפר שיש הרבה כמוהו שמנחים אותם לנסוע באמבולנס שעולה מאות שקלים או שקופות החולים לא מוכנות לכסות נסיעה על כל בדיקה. הוא אמר לי, 'תקים מערך מתנדבים וכשאבריא בע"ה אני אהיה בעצמי מתנדב', וזה מה שעשיתי", סיפר יו"ר 'עזר לחיים' על האירוע שהיה הטריגר להקמת הסיירת ולגיוס המתנדבים. עד כה התגייסו למיזם 45 מתנדבים ובארגון צופים לעלייה משמעותית במספרם בימים הקרובים, לאחר החלמה של מספר רב של חולים מהגל השני.

מוטי ליברמן נהג מד"א שהחלים ומתנדב במיזם סיפר על החוויה שיש לו כמתנדב: 'אני נהג אמבולנס ונקרא לסייע לחולים בתרופות או להסיע ילדים לבדיקות, אני רואה את החיוך של האנשים שאני מגיע לקחת אותם, את התחושה של הפגת הבדידות, כאילו הופיע פתאום מלאך שדואג להם'

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. יש לכם לב ענק

    הייתי תקוע במחלקת אונקולגיה,
    לא רצו לאשר לי בדיקה מסויימת..
    אמרו לי לנסות לפנות אליהם, ונתי מהארגון עזר לי
    באותו שבוע היה לי פגישה עם מנהל המחלקה
    הסתדר הכל.
    אשריכם!!!!

    אריאל |
    הגב