סין מזהירה את ארה״ב שתמיכה בעצמאות טייוואן תגרום ל״מחיר כבד״

הדברים נאמרו בעקבות הגעתה לטייוואן של משלחת אמריקאית הכוללת בכירי צבא לשעבר

סין הזהירה ביום שלישי את ארה"ב שהיא תשלם "מחיר כבד" על ניסיונותיה להראות תמיכה בעצמאותה של טייוואן, כאשר משלחת של גורמי הגנה אמריקאים לשעבר ששיגר הנשיא ג'ו ביידן נחתה בטאיפיי על רקע החשש כי בייג'ין תנסה לפעול נגד אי בשליטה עצמית דומה למתקפה הצבאית של רוסיה באוקראינה.

דיווחים בתקשורת הטייוואנית אמרו כי משלחת בת חמישה חברים בראשות יו"ר המטות המשולבים בארה"ב לשעבר מייק אדמירל (בדימוס) מולן התקבלה על ידי שר החוץ של טייוואן ג'וזף וו, מה שהעלה את החשש בבייג'ינג על מאמצי ארה"ב להגביר את התקשרותה עם טייוואן , שסין מאשרת בתוקף כחלק מהיבשת הסינית.

סין הגבירה בחודשים האחרונים את ההכנות הצבאיות בשליחת מטוסי חיל האוויר שלה לאזור ההגנה האווירית של טייוואן, מלבד הגברת הכוח הימי שלה תוך שמירה על האי הנפרד בשליטה עצמית.

גורמים רשמיים בטייוואן ובארה"ב אומרים כי הפלישה של רוסיה לאוקראינה משכה תשומת לב חדשה לאיום של סין לספח בכוח את האי בשלטון העצמי.

מלבד ביקורו של מולן, שר החוץ האמריקני לשעבר מייק פומפאו היה אמור להגיע לטייוואן ביום רביעי.

גם מולן וגם פומפאו, הידועים ברטוריקה האנטי-סינית שלהם במהלך כהונתם תחת נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, אמורים לפגוש את נשיא טייוואן, צאי אינג-וון, שבייג'ין מאשימה כמנהיג הטבעת של תומכת עצמאותה של טייוואן.

למשרד החוץ הסיני היו כמה מילים נוקבות למתוח ביקורת על ביקורם של פקידים אמריקאים.

"העם הסיני נחוש בדעתו להגן על הריבונות הלאומית ושלמות הטריטוריאלית", אמר דובר משרד החוץ הסיני וואנג וונבין בתדרוך לתקשורת כאן כשנשאל על ביקור הבכירים האמריקנים.

"הניסיון של ארה"ב להראות תמיכה בטייוואן יהיה לשווא, לא משנה את מי היא שלחה. סין דוחקת בארה"ב לציית לעקרון סין אחת", אמר.

הוא גינה את משחתת הטילים המונחים של ארה"ב USS ראלף ג'ונסון שהפליג בשבת שעברה במימי מיצרי טייוואן השנויים במחלוקת, ואמר שצעדי ארה"ב לתמוך בכוחות העצמאות של טייוואן "יאיץ" את נפילתם.

"אני תוהה מה הכוונה של ארה"ב מאחורי החלק הגבוה הזה של הקטע הזה של USS Johnson. אם היא מתכוונת להעצים את הכוחות הבדלניים העצמאיים של טייוואן, אז זה רק יאיץ את נפילת כוחות העצמאות של טייוואן וארה"ב תשלם מחיר כבד עבורו. מעשי הרפתקאות," אמר וואנג.

"אם ארה"ב מתכוונת להפחיד את סין על ידי כך, אז מול 1.4 מיליארד הסינים המאוחדים בנחישותם הפלדה, מה שנקרא ההרתעה הצבאית לא תהיה אלא גרוטאות מתכת", אמר.

"תחבולות אמריקאיות כאלה הכוללות הפלגה על פני מיצר טייוואן מוטב שישאירו את ההצגה לאלו האובססיביים להגמוניה", אמר וואנג.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *