סיפורם של האחים פרחי מניו-יורק שניצלו משוד אלים בזכות השבת

סיפורם הבלתי ייאמן של האחים פרחי מניו-יורק שניצלו משוד אלים בזכות שמירת השבת: הם תכננו להתנפל עליהם עם אקדחים שלופים ולאלץ אותם לפתוח את הכספת תחת איומים…

יצחק ואלברט פרחי, הם שני אחים יהודיים מבני הקהילה החלבית בניו יורק. השניים מנהלים חנות חנות תכשיטים גדולה, שבה סחורה בשווי של מאות אלפי דולרים, ואולי אף יותר.

בעיצומה של אחת השבתות האחרונות צלצל הטלפון, והשניים כמובן לא ענו מפני קדושת השבת. אלא שאז נשמעה הודעה קולית הקוראת להם להגיע במהירות לחנות, משום שהיא נפרצה.

הם הביטו זה בזה, כשבהלה גדולה על פניהם. הרי בחנות ישנה סחורה בשווי עצום, ומצד שני היא לא נמצאת במרחק הליכה. כדי להגיע אליה הם חייבים לנסוע ברכב, מה שאי אפשר לעשות כמובן בעיצומו של יום השבת.

יצחק הסתכל על אלברט ואלברט הביט בפניו של יצחק, וביחד קבעו השניים פה אחד ובצורה נחרצת: "אנחנו לא מחללים שבת, והקדוש ברוך הוא יעשה ברכושנו כטוב בעיניו".

את הדאגה לרכושם הרב הם דחקו הצידה, והמשיכו לחגוג את יום השבת בשמחה ובטוב לבב עם דגים, בשר וזמירות, כאילו לא אירע דבר וחצי דבר.

רק לאחר שיצאה השבת מיהרו השניים לנסוע לעבר חנותם כדי לאמוד את גודל הנזק, אלא שאז נכונה להם הפתעה אדירה.

"המנעולים היו שבורים", סיפר יצחק פרחי. "פחדנו קצת להיכנס, אבל לא היתה ברירה. אני נכנסתי ויצחק אחי המתין בחוץ. פתחתי את הכספת, ולהפתעתי לא היה גבול, לא היה חסר שם דבר, כל התכשיטים נותרו במקומם. לאחר מספר דקות הגיעה ניידת משטרה והשוטרים שאלו אותנו למה לא הגענו בליל שבת, כשקיבלנו את ההודעה…

"אמרנו שאנו שומרים שבת, ולא היתה לנו אפשרות להגיע. השוטר הסתכל עלינו במבט מוזר ואמר:
'הרווחתם את החיים שלכם, השבת שלכם שמרה עליכם, זה אני בטוח'.

השודדים שפרצו לחנות, סיפר השוטר לשני האחים, לא הסתפקו במעט התכשיטים שנותרו פה ושם, הם רצו לפתוח את הכספת אבל לא הצליחו.

לכן הם דאגו להשאיר הודעה, כביכול מטעם חברת האבטחה, ולגרום לבעלי החנות למהר אליה, או אז, הם תכננו, להתנפל עליהם עם אקדחים שלופים, ולאלץ אותם לפתוח את הכספת תחת איומים, כדי שהם, השודדים, יוכלו לרוקן את תכולתה.

"השודדים חיכו כל הלילה וגם רוב שעות היום", מספרים השוטרים, "רק עכשיו נודע לנו על כך ומיהרנו להגיע. אם הייתם מגיעים בשבת, את כספכם הם בוודאי היו נוטלים, ומי יודע אם לא היו נוטלים חלילה גם את חייכם".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *