סיקור השבת הראשונה בצל הלחימה באוקראינה במוקד המרכזי במעז'יבוז

כל האזור במעזיבוז נתון תחת האפלה כבדה ובמקום שורר חושך מוחלט, בעקבות ההוראה שהתקבלה מהמשטרה המקומית להחשיך את האזור מאימת ההפצצות הרוסיות

החל משעות הצהריים המאוחרות של יום חמישי, היום הראשון של הלחימה בעקבות פלישת הרוסים לאוקראינה, נהרו יהודים רבים מכל האזורים בהם מתרחשת הלחימה במזרח המדינה, למוקד הסיוע המרכזי והגדול ביותר שהוקם ליהודי אוקראינה בעיר מעזיבוז.

התכונה הרבה במעזיבוז הגיעה לשיאה בצהרי יום שישי, עם הגעתם של פליטים רבים לקריית הבעל-שם-טוב, לעשות את השבת במקום מוגן ומאובטח על ידי חברת שמירה מיוחדת שנשכרה על ידי 'אהלי צדיקים' לימים אלו. פעילי האגודה העובדים בצוות מצומצם לאור המצב המתוח, קיבלו את פניהם בשמחה רבה וכיוונו את כולם לחדרי הלינה שהוכנו בעוד מועד עבור המוני הפליטים שנקבצו במעזיבוז מהאזורים של מזרח אוקראינה. במהלך השבת הגיעו עוד ועוד פליטים למעזיבוז, כשהצוות קיבל את כולם ושילב כל אחד במקומו גם בשעות הקטנות של הלילה.

עם צאת השבת הראשונה בצל הלחימה באוקראינה, מסר הרב ישראל מאיר גבאי תצהיר נרגש ממקום מושבו במעזיבוז: "אנחנו נמצאים כאן במעזיבוז, סמוך ונראה לציונו הקדוש של אור שבעת הימים הבעל-שם-טוב זכותו תגן עלינו ועל כל ישראל, ואנו סמוכים ובטוחים בע"ה כי זכותו של הצדיק אשר למען כבוד מנוחתו והנצחת זכרו אנו עמלים ומתאמצים כל ימות השנה, תעמוד לנו באלף המגן ויושב בסתר עליון ישלח לנו את מלאכיו לפנינו, יפול מצידך אלף ורבבה מימינך אליך לא יוגש".

עוד מסר יו"ר אגודת 'אהלי צדיקים': "עם פרוץ המלחמה החלטנו להקים מוקד סיוע מרכזי לכל הפליטים הרבים, ואכן אנו זוכים לארח אצלנו מאות יהודים שעזבו את בתיהם ואת כל היקר להם מאחוריהם, והגיעו למעזיבוז כדי לעבור את הימים הבאים במחיצתנו ואנו מקווים להעניק להם בע"ה את כל החסר להם ביד רחבה, אך אנו זקוקים עכשיו לתמיכתם הנדיבה של אחינו בני ישראל מכל רחבי העולם, שיתנו לנו את האפשרות להמשיך ולהרחיב את הפעילות החשובה הזו לרווחתם של הפליטים.

"היתה לנו ב"ה שבת מרוממת ושמחה מאד בצל הלחימה הקשה במזרח המדינה, כאשר מאות יהודים הגיעו למעזיבוז מיום חמישי בצהריים והתארחו אצלנו בקריית הבעל-שם-טוב בשלווה וברוגע. בין אלו שהגיעו למעזיבוז מקייב, היה גם חתן עם בני משפחתו שעזבו את ביתם בקייב מאימת ההפצצות והגיעו לעשות את השבת שבע-ברכות במעזיבוז. השתדלנו לשמח את כולם למרות המצב הקשה השורר בחוץ, וכולנו תקווה כי התקופה הזו תחלוף במהרה והשקט והשלווה ישובו לשרור כבראשונה".

יצוין כי כל האזור במעזיבוז נתון תחת האפלה כבדה ובמקום שורר חושך מוחלט, בעקבות ההוראה שהתקבלה מהמשטרה המקומית להחשיך את האזור מאימת ההפצצות הרוסיות. זוהי הפעם הראשונה בה נאלצים להחשיך גם את מבנה האוהל הקדוש של הבעל-שם-טוב בשעות הערב והלילה, כאשר בכל ימות השנה מואר הציון הקדוש גם בלילות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *