סל קליטה ליוצאים מהחברה החרדית: ההצעה הקנטרנית של חברת הכנסת זנדברג

על פי הצעת החוק שהניחה ח"כ זנדברג על שולחן הכנסת, מי שלמד במוסד חרדי ועזב את החברה החרדית יזכה לתמיכה דומה לזו שמקבל עולה חדש

הצעת חוק חדשה וקנטרנית של תמר זנדברג: סל קליטה לחרדים שיצאו בשאלה. על פי הצעת החוק שהניחה ח"כ זנדברג על שולחן הכנסת, מי שלמד במוסד חרדי ועזב את החברה החרדית יזכה לתמיכה דומה לזו שמקבל עולה חדש.

בדברי ההסבר להצעה נכתב, "התמיכה ביוצאים לשאלה אינה ממוסדת, מועטה, נעשית על בסיס פרטי וללא כל תמיכה מצד המדינה. בנוסף, אין בחוק הישראלי, בתקנות או בנהלים, הגדרה ליוצא לשאלה. העדר הגדרה רשמית מקשה על איסוף נתונים מדויקים לגבי היקף התופעה".

"המדינה מקנה כיום כלים מסובסדים לבוגרי מערכת החינוך החרדית שנשארו בעולם החרדי כדי שיתגברו על הפערים שמערכת זו יוצרת, אך נמנעת מגיבוש כלים כאלה עבור בוגרי אותה מערכת שאינם מהווים עוד חלק מהחברה החרדית. הדבר יוצר אי-שוויון ואפליה כלפי היוצאים לשאלה. לאור הדמיון בין עולים חדשים ובין יוצאים לשאלה בכל הנוגע לקשיים ולפערים שתוארו, מוצע לקבוע כי יוצאים לשאלה יהיו זכאים לסל קליטה, בדומה לזכאותם של העולים חדשים, שיאפשר להם להתאקלם באופן המיטבי", נאמר עוד.

במרכז ליב"ה תקפו את הצעת החוק ומסרו בתגובה: "לנוכח המתקפה החזיתית של ממשלת 'השינוי' נגד הדת היהודית, קשה להחליט אם לצחוק או לבכות. לצחוק על ההצעה לאפשר 'סל קליטה' למי שיצאו בשאלה, כאילו היה מדובר חס וחלילה באנשים מחוסרי יכולת שנגרם להם נזק כלכלי. לבכות, על ההצעה לאסור יהודים שרוצים לספר לבני נוער על הדת היהודית.

חבר הכנסת מיכאל מלכיאילי מש"ס הגיב: "הצעה לא מושלמת דיו. את מימון סל הקליטה כאמור, תבקש זנדברג (בהצעת חוק נפרדת) לממן דרך קנסות לחוזרים בתשובה.
שמחתי לעזור.

העיתונאי יצחק נחשוני הגיב בטוויטר: "ח"כ זנדברג מציעה להעניק סל קליטה ליוצאים בשאלה. מלבד החתירה שיש בהצעה המטורללת הזו תחת ה'אחדות' המדומה, אותי היא לא מדאיגה. כששותף לממשלה מציע להוציא כסף על "סל קליטה" חדש גם הוא יודע שיש מעט מאד שיהיו זכאים. רגע: זו לא היא שהציעה לאסור שידול צעירים לשנות אמונתם? זה חד סיטרי?".

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. סליחה על הבורות....

    מה הבעיה בזה????
    ללא סל קליטה אנשים ימשיכו ללמוד תוספות בעיון במקום ללכת למסיבות בתל אביב??

    גיא |
    הגב
  2. רעיון מצויין. גם מי שיעזוב את האיסלאם?

    צריך להצטרף להצעה. ולהוסיף שגם מי שיעזוב את האיסלאם ויתגייס לשב"כ , ויגלה איפה הנשק של האיסלאמים, יקבל סל קליטה. נראה איך היא תסתדר עם מנצור עאבאס

    שבכ |
    הגב