סמוטריץ' נגד המשטרה: "תוצאת הלויית מרן עלולה להיות איבוד שליטה וכאוס"

המשטרה מצידה שוקלת רק את שיקולי הבטיחות שבאחריותה ובהעדר גורם מאזן תקשה על מסע הלוויה והתוצאה עלולה חלילה להיות דווקא איבוד שליטה וכיאוס גדול. מאשים סמוטריץ

יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ מתח ביקורת על המשטרה ועל סדרי הההיערכות להלווית מרן שר התורה רבי חיים קנייבסקי זצוק״ל.

סמוטריץ אמר: אירוע בסדר גודל כמו הלוויה של הרב קניבסקי זצ"ל לא צריך להיות מנוהל ע"י המשטרה לבדה. במצב מתוקן היה מוקם חמ"ל בראשות שרי הבט"פ והתחבורה ונציגי הציבור החרדי ושם היו מתקבלות החלטות, מנהלים סיכונים, לוקחים אחריות, ובעיקר נותנים פתרונות ומענה להמונים שמבקשים להשתתף.

מחד, ברור שנדרשת זהירות ושמירה על חיי אדם. מאידך, הקצנה לצד השני שמשמעותה אפס סיכונים והערמת קשיים בלתי סבירים על אנשים המבקשים להגיע היא טעות קשה (ואחד מנזקי אסון מירון). בהיערכות תחבורתית נכונה במעגלים רחבים ניתן לאפשר למרבית הציבור להגיע ולהשתתף בביטחה.

בינתיים למרבה הצער לא נראה שמתבצעת היערכות כזו ושנערכים האיזונים הנדרשים. המשטרה מצידה שוקלת רק את שיקולי הבטיחות שבאחריותה ובהעדר גורם מאזן תקשה על מסע הלוויה והתוצאה עלולה חלילה להיות דווקא איבוד שליטה וכיאוס גדול.

לסיום קרא: "עוד לא מאוחר לתקן. במשרד התחבורה ישנו חמ"ל חירום שאמור להיפתח באירוע מהסוג הזה (מסקנות תחקיר שערכתי לאחר מחאת יוצאי אתיופיה שחסמה את אזור המרכז ותקעה את כל התחבורה הציבורית) ואמורים לשבת בו נציגי כל גופי התחבורה, נציגי משטרת התנועה וכד'. על שרת התחבורה ⁦‪מרב מיכאלי לפתוח אותו מידית ולרתום את כל משאבי התחבורה הציבורית וחברות ההיסעים למאמץ״

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *