סמוטריץ תוקף: "לאחר ביקור מנסור בירדן נולדו דרישותיה החצופות"

עוד אמר כי המשך קיום הממשלה תלוי כרגיל בגחמותיו המסוכנות של מנסור עבאס. כל יום שהממשלה הזו קיימת מהווה סכנה למדינת ישראל.

יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ תקף בתגובה למסמך הדרישות הירדני בהר הבית: מנסור עבאס נוסע לירדן ומיד לאחר מכן הירדנים מגישים מסמך דרישות הזוי לאמריקאים בנושא הר הבית. לא מדובר על מסמך דרישות ירדני אלא על מסמך דרישות של מנסור עבאס לממשלת ישראל ובנט מבין זאת היטב.

עוד אמר כי המשך קיום הממשלה תלוי כרגיל בגחמותיו המסוכנות של מנסור עבאס. כל יום שהממשלה הזו קיימת מהווה סכנה למדינת ישראל. הבשורות הטובות הן שימיה של ממשלת השמאל הרעה הזו ספורים. סיכם יו"ר הציונות הדתית.

כזכור, ירדן הגישה לארצות הברית מסמך שבו מציגה מנהלת הוואקף בירדן שורה ארוכה של תביעות מפליגות לגבי ההסדרים סביב מסגד אל-אקצא.

במסמך שפורסם בחדשות 12 דורשים הירדנים מישראל לחדש את “הסטטוס-קוו ההיסטורי”, שלטענתם מחייב העברת האחריות על הר הבית, לרבות בתחום הביטחוני, ובאשר לביקורי לא-מוסלמים, לידי הוואקף.

אתמול (שלישי) נערכה פגישת פסגה בנושא זה בקהיר, בהשתתפות עבדאללה מלך ירדן, יורש העצר האמירתי מוחמד בן זאיד והמארח הנשיא א-סיסי. הירדנים טוענים כי משנת 2000 מפרה ישראל את הסטטוס-קוו ההיסטורי ויש להשיבו על כנו. באופן מעשי, פירוש הדבר הוא שינויים מרחיקי לכת בהשוואה למצב הנוכחי:

ואלו הדרישות של הירדנים:

הפקדת הסמכות לאשר ביקורי לא-מוסלמים, באופן בלעדי, בידי הוואקף, ולחייב הגשת בקשה מוקדמת בכתב.

אין להציב כוחות חמושים ברחבת אל-אקצא (קרי: המשטרה) ויש להשאיר את האחריות הביטחונית לוואקף.

הוואקף לבדו יחזיק בסמכות לארגן את הכניסות למסגד של לא-מוסלמים, לרבות הקפדה על לבושם, מניעת הכנסת עזרי תפילה ועוד.

הוואקף לבדו יקבע את מסלולי הביקורים ואת משך הזמן שלהם, כמו גם את גודל הקבוצה – לא יותר מחמישה אנשים, ואת מסלול הסיור – 150 מטרים לכל כיוון.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *