סערה בימין: בנט וגנץ החליטו לפנות את הבית בחברון

בציונות הדתית זועמים על בנט

מתיישבי בית התקומה בחברון תוקפים בחריפות את החלטת המסתמנת של שר הביטחון בני גנץ לפנות את המתיישבים מהבית ומדגישים כי "הפינוי נובע בראש ובראשונה כולו משיקולים קואליציוניים צרים של אווירת ערב בחירות ונכונות להקריב את ציבור המתיישבים, שחלקם הגדול הצביעו לאותן מפלגות ימין בקואליציה על מזבח השארת האחים המוסלמים בממשלה ובכל מחיר".

עוד מדגישים בעמותה כי ניתן היה לבחון את התיק ולאשרו תוך מס' שעות ולא להיגרר שוב לתמונות קשות של גירוש יהודים מבתיהם ללא כל הצדקה, ולגרום לעוול מתמשך כלפי הדיירים הרוכשים, ששילמו במיטב כספם לרכישת הבית ונאלצים להמתין לאישור שרירותי משר הביטחון. המצב שבו קיים ברשות הפלסטינית חוק עונש מוות על כל מי שמוכר קרקע ליהודים הוא בלתי נסבל ופוגע בצורה אנושה בזכות האנושית הבסיסית ביותר- הזכות לקניין שעומדת לכל אדם ונשללת באכזריות ממיליוני יהודים בצורה שאינה מתקבלת על הדעת".

בעמותת הרחיבי חוזרים ומדגישים כי כל תהליך הרכישה תועד באופן מלא ונעשה על פי דרישות החוק המחמירות ביותר. "בדומה לעסקאות הקודמות שכללו הררי המסמכים, ראיות החד משמעיות, תיעודים מצולמים ברמה חסרת תקדים לכל עסקה קניינית שאושרו על ידי בג"צ, המנהל האזרחי המשיך להערים קשיים שרירותיים, ומסרב לחתום על 'היתר עסקה', פרוצדורה שנולדה בחטא ומופעלת כנגד ציבור המתיישבים שכל מטרתה לקדם אג'נדת שמאל גזענית בעלת ניחוח אנטישמי שפועלת באופן חד כיווני כנגד יהודים במטרה למנוע מיהודי בארץ ישראל לבצע עסקה של רכישת בית מערבים".

במפלגות הקואליציה והאופוזיציה תוקפים בשעה האחרונה בחריפות את החלטת שר הביטחון גנץ לפנות את המתיישבים מביתם. יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה ח"כ יריב לוין הדגיש כי "על הממשלה לחזק את המתיישבים ולהבהיר מיד כי לא תיכנע לדרישות השמאל הקיצוני לפנות את הבית, לאחר שנרכש כדין ובכסף מלא. חיזוק אחיזתנו בעיר האבות זו התשובה האמיתית לטרור".
יו"ר ועדת הכנסת וחבר מפלגת ימינה ניר אורבך ציין כי "בדומה לתקופת אברהם אבינו שקנה את מערת המכפלה בכסף מלא, גם עכשיו הקניה נעשתה בכסף מלא ורשומה בטאבו כדין ובהתאם לחוק. אני סומך על שר הביטחון ואנשיו שיאפשרו לרוכשים להמשיך להתגורר בבטחה בביתם החדש".

יו"ר מפלגת הציונות הדתית חה"כ בצלאל סמוטריץ' קרא לשר הביטחון גנץ "להתעשת ולמנוע פגיעה קשה ומכוונת בזכות הקניין של הרוכשים ובמפעל ההתיישבות הציוני".

השרה לשעבר, חברת הכנסת מירי רגב ציינה: "אני קוראת לשר הביטחון, בני גנץ, לאשר מיידית את מגורי המשפחות בבית התקומה בעיר האבות קריית ארבע חברון שנרכש כדת וכדין. לא קיימת שום סיבה לערער על חוקיות הרכישה".

חברת הכנסת קטי שטרית מהליכוד ציינה כי "אני קוראת לשר הביטחון בני גנץ לאשר מיידית את יישוב הבניין הזה ואעשה כל שביכולתי כדי למנוע את הפינוי השרירותי והלא מוצדק".

חה"כ מיכל וולדיגר קראה לממשלה :לנהוג בצדק לשם שינוי, ולהפסיק להיכנע לדרישות של תומכי טרור למיניהם".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *