סערה במסדרת: "משנים חוק כדי למדר חרדים שלא יוכלו להיות חברים בוועדה"

ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית) אמר, לראשונה קובעת הצעת חוק, ביטול ייצוג הולם לנשים. במקום אישה אחת, יהיו מתן כהנא וזאב אלקין.

הוועדה המסדרת אישרה את בקשת יו"ר הוועדה הזמנית לענייני כספים להקדמת הדיון בהצעת חוק הביטוח הלאומי (הוראות מיוחדות לעניין דמי אבטלה ודמי לידה), לפני הקריאה השנייה והשלישית.

כמו"כ, הוועדה אישרה את בקשת יו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט להקדמת הדיון בהצעת חוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הארכת תוקף), לפני הקריאה השנייה והשלישית.

עוד נקבע, כי ועדת החוקה חוק ומשפט תדון בהצעת חוק הדיינים ותכין אותה לקריאה שניה ושלישית.

ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית) אמר, לראשונה קובעת הצעת חוק, ביטול ייצוג הולם לנשים. במקום אישה אחת, יהיו מתן כהנא וזאב אלקין.

ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) אמר, משנים חוק כדי למדר את החרדים שלא יוכלו להיות חברים בוועדה. אין לכך תקדים. איפה אבירי זכויות האדם שיזעקו את זעקתנו.

ח"כ אבי מעוז (הציונות הדתית) אמר, 87 חברי כנסת יוחרמו מהחוק הזה. למה אין ועדת אתיקה שאוכל להתלונן על כך?

ח"כ מאיר פרוש (יהדות התורה) אמר, זה לא חוק הדיינים, זה חוק החרם !

יו"ר הכנסת לשעבר, ח"כ יריב לוין (הליכוד) אמר, זה חוק שדגל אדום מתנוסס עליו. היעלה על הדעת שאני כח"כ, הופך לסוג ב' שלא יכול להיבחר לוועדה. האם זו אינה פגיעה בזכות האזרחים שבחרו בנו? היש הצדקה לקבוע הסדר כזה רק לוועדה למינוי דיינים ולא לוועדה למינוי שופטים? האם אין קושי בחקיקת החוק ערב בחירת חברי הוועדה? האם זה לא נראה כתפירה פרסונלית לחברות בוועדה? לעיתים תמכתי בחוקים שלא הסכמתי איתם, אבל צריך לדעת לעיתים להרים יד נגד ולומר לאנשים עד כאן. ועל כל האמור, מקיימים את שינוי החוק בהליך מהיר ללא שיקול דעת מעמיק. אם החוק יעבור, כל המהפכה של ייצוג לנשים, תרד לטמיון כיון שבחוק הזה נקבע שנוריד את הייצוג הנשי. הפתח נפתח והכל יהיה פרוץ. אל תעשו דברים שאסור לעשות אותם בפזיזות. לוין דיבר באריכות ודבריו נשמעו ברוב קשב ללא הפרעות חברי הכנסת.

ח"כ אורית סטרוק (הציונות הדתית) אמרה, יש מגמה שזה קצה הקרחון הבולט והכואב שלה, למעוך את החרדים. הייתי חברה בקואליציית האחים של שנת 2013. אני מצטערת מאוד על שהייתי שותפה לקואליציה שדרכה ברגל גסה בחרדים. אל תהיו שותפים לדבר הזה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *