סערה: "יתד נאמן תוקף בחריפות את הח"כים של דגל. הם עברו כל גבול"

ח"כ משה גפני פתח הבוקר את עיתון 'יתד נאמן' ונדהם לגלות ידיעה שלמה שנכתבה בביטאון המפלגה שלו עצמו, נגד "חוק הגמ"חים" אותו הוא מקדם ללא ליאות מזה שלוש שנים. גורם ב'יתד נאמן': "אין פה שום ביקורת, גם גפני היה מאשר את הידיעה"

סערה בציבור הליטאי – שוב מגלה את המתרחש ב'יתד נאמן': ח"כ משה גפני ('דגל התורה'), פתח הבוקר את עיתון 'יתד נאמן',  כפי שהוא עושה מידי יום, אלא שהוא נדהם לגלות ידיעה שלמה שנכתבה בביטאון המפלגה שלו עצמו, נגד "חוק הגמ"חים" אותו הוא מקדם ללא ליאות מזה שלוש שנים.

בכותרת בולטת בעיתון, שכוונה היטב נגד פועלו של ח"כ גפני, נכתב כי "חוק הגמ"חים – יקשה על הנזקקים בחברה החרדית".

אלא שאת חוק הגמ"חים לא חיקק ח"כ מ'יש עתיד', אלא מי שקידם אותו ללא הפסקה מזה כשלוש שנים, הוא לא אחר מאשר ח"כ גפני עצמו, יו"ר 'ועדת הכספים', שעסק בנושא כל כך הרבה כדי להעביר את החוק, עד שהחוק אף כונה 'הבייבי של גפני'.

בכתבה הובאו דברי ביקורת שהועברו בכנס מקצועי בימים האחרונים נגד החוק, ונאמר כי "הפעלת פיקוח על הגמ"חים, תביא להידרדרות כלכלית של אוכלוסייה שלמה". שוב, על ח"כ שמקדם גפני בעצמו, איש 'דגל התורה' והמייצג שלה מזה שנים רבות בכנסת.

גורמים ב'דגל' הסבירו שגם הידיעה הזו מופיעה הבוקר בעיתון כחלק מהמאבק הפנימי בתוך 'דגל התורה' ומאבק השליטה על יתד נאמן, שכרגע נשלט בידי עסקני בית הגר"ג אדלשטיין, ולא בידי מקורבי מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי – העומדים בקשר צמוד עם ח"כ גפני.

גורם בכיר ב'דגל התורה' קבל בשיחה עם 'אקטואליק' על הידיעה התוקפנית הבוקר בעיתון: "אני לא מצליח להבין מה עבר עליהם בראש, כשהחליטו לפרסם כתבה לא פחות ולא יותר אלא נגד חוק של גפני, חוק שעמלו עליו במשך שלוש שנים".

הבכיר הוסיף: "אנחנו מותקפים על הנושא הזה ללא הפסקה מכל עבר, מדה מרקר ומכל השמאלנים, ובסוף לאחר הדיונים הצליחו להגיע לחוק הכי טוב, למרות מלחמות אינסופיות. בדיוק אז יתד פותח במתקפה פרועה? זה נורמלי? 'חוק הגמ"חים יקשה על הנזקקים בחברה החרדית'. פשוט אבדו לי המילים הבוקר כשראיתי את הידיעה הזו. הם עברו כל גבול. לתקוף בחריפות את הח"כים שלנו? זה חוק שגפני התאבד עליו מול בנק ישראל ומשרד המשפטים שנתיים, זה ה'בייבי' שלו".

גורם ב'יתד נאמן' דחה בתגובה ל'אקטואליק' את הטענות ואמר כי "נראה שמעביר הביקורת לא קרא את הכתבה כלל ומנסה להבעיר אש לשווא. הכתבה מדברת שהחכ"ים החרדיים ראו בחוק כרע במיעוטו וועדת הכספים אף אישרה הסתייגות שיתכן שהחוק לא יחול בסוף בהנחיית שר האוצר".

עוד הוא מציין כי "הכתבה דיברה על כך שאפילו בכנס כלכלי של גופים עסקיים, נאמר שיש לגמח"ים פעילות שונה ואין לעשות עליהם פיקוח כמו על שאר המוסדות הפיננסיים.

"אני משוכנע", מוסיף הגורם, "שיו"ר ועדת הכספים מסכים עם עם כל מילה שאמר הדובר בכנס הנ"ל".

הידיעה מ'יתד נאמן'

 

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. יתד

    חשבתי שמכתבם של גדולי ישראל בענין השבת הוא נגד גפני

    חיים |
    הגב