סערה: מדוע מנחת טקס פרסי ישראל מסרבת להעניק את הפרס לרב יעקב אריאל?

זכיתו בפרס היוקרתי גרמה למתנגדיו מהמגזר הכללי להגיש נגדו בג"צ, שלבסוף לא ראה לנכון להתערב, אך מגישת הטלוויזיה החליטה לעשות מעשה שעורר סערה גדולה ברשתות החברתיות

הרב יעקב אריאל, שכיהן עד לאחרונה כרבה של עיריית רמת גן, ומכהן בימים אלה כראש ישיבות הסדר, נבחר לקבל את פרס ישראל לשנת 2020 על פועלו הרב. אלה שהוגשה נגד זכיתו בפרס עתירה לבג"צ במטרה לפסול אותו בשל התבטאויות שונות במחלוקת נגד קהילות שונות במגזר הכללי, אך בג"צ פסק שהוא אינו מתערב ושדבריו נאמרו במסגרת חופש הביטוי.

מגישת הטלוויזיה, העיתונאית שרון קידון שאמורה להנחות את הטקס כתבה היום בטוויטר שתמנע מלשוחח עם הרב במהלך הטקס ועוררה סערה גדולה, כידון כתבה "‏אני מכבדת את פסיקת בג״צ שקבעה כי אמירותיו של הרב אריאל חוסות תחת חופש הביטוי ועם זאת עודני מתנגדת לאמירות פוגעניות נגד חלק נרחב מהעם שלנו.במהלך העבודה על הטקס ידעתי את הגורמים המוסמכים בדבר התבטאויותיי והחלטנו לכבד את המעמד החגיגי בכך שלא אני אשוחח עם הרב אריאל אישית".

העיתונאי שמעון ריקלין בתגובה בטוויטר: "דעתך הפרטית לא חשובה לעניין קבלת הפרס. את מנסה לעשות סיבוב נאורות על כולם וגם לקבל את הכסף לא מתאים לך אל תבואי. פשוט תוותרי. אפילו בג"צ ידע להבדיל בין אמירות לבין הישגים מקצועיים. אבל את כה צדיקה. נשבר כבר ממשטרת הפי סי. והאמת שזה מגיע למי שהזמין אותך ורצה לעשות פוזה מהצד השני".

גם העיתונאי זאב קם כתב בתגובה בטוויטר: ‏"בימים כתיקונם אני מעריך מאוד את שרון כידון. זה לא נאמר בציניות. אבל אם יש לה בעיה עם אחד מזוכי פרס ישראל, היא מוזמנת לוותר על הנחיית הטקס. אין לה שום רשות ושום זכות להפלות את אחד הזוכים (לא לקיים איתו שיחה, כהגדרתה). זה לא אירוע אישי שלה. זה אירוע לאומי. לא מתאים? לא חייבת להנחות".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *