סערה- נציגי הציבור החרדי נגד הסגר

ח"כ אייכלר: "זה עוול בולט כשזה מתבצע רק בשכונות חרדיות"

טענות רבות הן מצד תושבים בערים ובשכונות החרדיות והן מצד נציגי ציבור חרדים מדברות על כך שהסגר מוטל דווקא על אזורים חרדיים מבלי להתייחס לאזורים חילוניים שגם בהם אחוזי הנדבקים מאוד גבוה כמו למשל בת"א, היות והציבור החרדי מרכין את ראשו בהכנעה ונענה לסגר כפי שהיה בגל הראשון.

רק אמש מיד לאחר ההודעה על סגר על העיר אלעד- 42 מאומתים – 89 מאומתים ל-100,000, יצא בהודעה לתקשורת ראש העיר פרוש לתושבים: "נלחמנו עבור העיר, הצגנו למשרד הבריאות נתוני פילוח של ההדבקות בעיר, נתונים שהם לא הכירו. לצערנו יש שלב שבו ההכרעה לא בידינו".

בעיר בני ברק אשר נמצאת גם על כוונת הסגר בגלל כמות החולים ההולכת וגדלה-161 מאומתים – 80 מאומתים ל-100,00, ראש העיר יצא אמש בהודעה:

1. תתוגבר האכיפה באופן משמעותי, בכל רחבי העיר ובכל ריכוזי ההתקהלויות, אולמות השמחה ובתי הכנסת.

2. על כל הפרה של אי עטיית מסכה ואי שמירת מרחק, יוטל קנס כספי גבוה כהוראת החוק.

3. מתחם ציבורי ובכלל זה אולמות שמחה, בתי כנסת, שטיבלאך ומוסדות, שבביקורת היומית של השיטור העירוני ניתנו 5 דוחות לנוכחים בגין הפרת הנחיות
המקום ייסגר באופן מוחלט בצו מנהלי ל-48 שעות.

4. החל מהערב, תתקיים אכיפה חדה באולמות השמחה בעיר כאשר הפרת ההנחיות בשל אי עטיית מסכה, אי שמירת מרחק וריקודים שלא כתקנות, כאשר במקרה של הפרה, תחול הוראת סעיף 2 באופן מיידי.

5. תתוגבר האכיפה במרחב הציבורי ללא יוצא מן הכלל.

6. פקחי השיטור יקיימו סיורים ומעקב אחר חייבי בידוד ושוהים בקרבת חולים שאינם שוהים בבידוד, במטרה להגיע לאכיפה בלתי מתפשרת בנושא זה.

בתכנית הבוקר של זיגמן ב'קול ברמה' התייחס עו״ד משה מורגנשטרן מחזיק תיק הבריאות בב״ב לאפשרות שסגר יוטל בזמן הקרוב על העיר: "ההסבר היחידי לעליה בתחלואה בעיר הוא צפיפות, אנשים מקפידים על ההנחיות. אין רחוב מסוים או שכונה ספציפית שבהם יש עליה. אני חושב שלא יהיה סגר, אבל אני לא רוצה לנבא".

באותה תכנית רפאל טרבלסי מטבריה הלין על ההחלטה להטלת הסגר על שכונות בעיר לדבריו: "הנתונים של משרד הבריאות הזויים לחלוטין, המספרים שלנו נמוכים בהרבה. יש בטבריה 46 חולים בסה״כ וב-48 השעות האחרונות יש נדבק אחד בלבד. ההחלטה התקבלה בלי שאף אחד לא דיבר עם הגורמים הרלוונטיים, היא פוגעת באמון הציבור".

ח"כ אייכלר התייחס בצורה ישירה לתחושה שהציבור החרדי נרדף גם עתה למרות נתונים דומים של תחלואה במקומות שונים בארץ בקרב הציבור הכללי ואמר לזיגמן כי: "דבר אחד ראינו בפעם הקודמת: הסגרים לא מועילים מאומה! זה עוול בולט כשזה מתבצע רק בשכונות חרדיות. אנחנו צריכים לעמוד על זה ולא להרשות לנצל את הקורונה לחלק מהמלחמה נגד הציבור החרדי בישראל".

לאור כל זאת נשאר לראות מה יוחלט בימים הקרובים לגבי יתר הערים החרדיות לאור דבריו אמש של ראש הממשלה: "אנחנו מחר בבוקר נבדוק גם יישובים אחרים. הדרך הבטוחה ביותר לעצור את המגפה זה שכל אזרחי ישראל יעטו מסכות וישמרו על מרחק. בכל מקרה אנחנו מחר נידרש ליישובים אחרים ונודיע בהתאם את ההחלטות שלנו".

אין ספק שהפעם הציבור החרדי ברובו מאוד שומר ונשמר ועיניו נשואות אל נבחריו בכנסת לראות האם הפעם יעמדו לימין הציבור וילחמו עבורו או שמא הדברים יחזרו כמו בפעם הקודמת והציבור יוזנח.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *