הפלג מול ביתו של הרב יגאל רוזן: "הקבר מחכה לך"

אנשי הפלג הירושלמי מפגינים בשעה זו מתחת לביתו של הגר"י רוזן ראש ישיבת אור ישראל בפתח תקווה בבני ברק – שמונה יחד עם הגר"ב סולוביציק על ידי מרן הגר"ג אדלשטיין נשיא מועצת גדולי התורה לפקח על חוק הדיחוי והמו"מ הקואליציוני

בלי בושה: אנשי הפלג הירושלמי מפגינים בשעה זו מתחת לביתו של הגר"י רוזן ראש ישיבת אור ישראל בפתח תקווה בבני ברק – שמונה יחד עם הגר"ב סולוביציק על ידי מרן הגר"ג אדלשטיין נשיא מועצת גדולי התורה לפקח על חוק הדיחוי והמו"מ הקואליציוני.

קיצוני הפלג קראו קריאות מחרידות מול ביתו של ר״י אור ישראל הגר״י רוזן "הקבר מחכה לך," ו"תעבור לתל אביב, אתה לא יהודי , אפיקרוס מין משומד – אתה נידון לדורי דורות".

כזכור, הסערה בקרב אנשי הפלג הירושלמי התעוררה לאחר שבאתר וואלה פורסם כי הרב רוזן הביע את דעתו בעד גיוס בחורי ישיבות שלא לומדים ואף אמר כי הישיבות יעמדו במכסות שהקציבו להם בצבא. לדברי הרב רוזן, השלושת אלפים בחורים זה הולך ברגל- כלשונו.

וכך נשמע הרב רוזן מתייחס לסוגיית היעדים: "תבין, אנחנו מדברים כעת על שש שנים שקטות עם חשד רק כדי שלא יהיה קנס. היעדים היום הם 3,000, זה היה ב-2017, וכל שנה זה צריך לגדול בשבעים אחוז שהוא פחות משיעור הגידול של האוכלוסיה החרדית.

מה יש כן, בוא אגיד לך מה יש כן, יש ככה; יש יעדים, תיכף נגיע לזה איך ממלאים את היעדים, אבל יש יעדים. והיה ולא עומדים ביעדים אז באחוז כזה או כזה, יפחיתו כסף לישיבות.

עכשיו יש נתון שאותו לא יודעים, ה-3,100 שצריכים להתגייס כדי למלאות את היעדים, מאיפה הם יבואו? השלושת אלפים האלו זה מגיע מכאלה שלומדים בישיבות ולא מצליחים, אין להם שם מה לעשות והם הולכים לצבא, אנחנו מכירים כאלו. בדרך כלל הסוג האלו שהם על גבול הנשירה או ממשפחות קשות יום וכאלה דברים – הם הולכים במאה אחוז לצבא, במאה אחוז הם הולכים. יש לי רשימה מה נקרא חרדים, אתה תמות מזה. חב״ד, זה נקרא חרדים, זה בסדר.

הרב רוזן שמעורב בדיונים סביב חוק הגיוס נשמע בהקלטה אותה חשף הערב יקי אדמקר אומר כי "החוק לא גרוע לנו". לדבריו, "בוודאי שהוא לא טוב אבל אין שום סיבה בעולם לדחות אותו, חד משמעית. אנחנו מדברים כעת על שש שנים שקטות עם חשד שלא יהיה קנס".

הרב רוזן נשמע תוקף בהקלטה באופן חסר תקדים את מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל "בזה של המועצת של הרב'ס (האדמו"רים) היה רק רב'ה (אדמו"ר) אחד שלמד את החוק כמו שצריך, כל האחרים לא יודעים בכלל מה כתוב שם".

הרב רוזן נשמע בשיחה חושף פרטים על עמדתו של ליצמן שהשתנתה לאחר הוראת האדמו"ר מגור ."ליצמן מת על החוק, וכשהוא נכנס לאדמו"ר מגור, האדמו"ר אמר לו להצביע נגד החוק, הוא כמעט קיבל שבץ, והוא יום וחצי הסתגר בבית שלו ולא יצא, כולל שבת שלא הלך להתפלל. הוא היה בהלם מוחלט, כלפי חוץ הוא נותן תחושה שהוא ממש נגד החוק. כמובן שכלפי חוץ ליצמן חייב להציג את זה אחרת, אבל הוא תומך מובהק בחוק".

מקורבי הגר"י רוזן הגיבו להקלטה שנחשפה ואמרו כי: "המקליט הנמנה על אחד מהמקורבים שהוציא את הדברים לתקשורת במזיד, גרם לפגיעה חמורה בכבודו של האדמו"ר מגור, ועל כך לא יסולח לו".

5 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. עצוב...

    עצוב שאי אפשר לסמוך על אף רב היום…
    בלי קשר לרב יגאל רוזן שעדיין לא ברור לי לגמרי מיהו האיש…
    עצוב.
    עצוב ומקומם…

    נ. פרלסון |
    הגב
  2. צביעות

    כשהעסקן הליצן מאיר פורוש פתח פיו נגד כל חכמי הציבור הספרדי אף אחד מהחסידים הצבועים לא מחה אבל כשראש ישיבה נשמע פוגע בכם כולכם צועקים
    הזהרו מן הצבועים

    בן דוד |
    הגב
  3. חרקטואליק

    "נערי אקטואליק" האלו שנפלטו מהמוסדות החרדיים
    תתביישו לכם מה אתם מצטטים בכלל את אמירותם של "הפלג" על הגר"י רוזן?
    אין זה אלא הראיה הברורה והחדה ביותר כי כל מטרתכם היא "לעקור את הכל" רח"ל.

    "גורו לכם מיום הדין"

    כואב לי |
    הגב
  4. כשדרעי ביזה בתקופת הבחירות את האדמורים זה עבור בשקט כי

    דרעי לא מהווה דוגמה לכלום אבל רב שמבזה אדמור שיש לו פי אלף חסידים מהרב למה זה צריך לעבור בשקט? חשבנו שרב אמור להיות סמל ודוגמא לנו פשוטי העם כנראה טעינו

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  5. אפר לפיהם

    חבורת פושעים שכל מי שלא נראה להם משלהם ,הם מרשים לעצמם לפתוח עליו את הפה הג'ורה שלהם…. מתעלמים מגדולי ישראל שמינו אותו. אפר לפיהם!!

    אסתי |
    הגב