סער איחר, וינקלביץ נעדרה: החוק האנטי דתי אושר

הצעת חוק השויוון שהגישו חברי הכנסת של כחול לבן אושר ברוב של 56 תומכים מול 54 מתנגדים, גדעון סער הגיע באיחור וביקש להצביע אך סורב מאחר ותמה ההצבעה, עומר ינקלביץ' נעדרה

הצעת חוק השויוון שהגישו חברי הכנסת של כחול לבן אושר ברוב של 56 תומכים מול 54 מתנגדים, גדעון סער הגיע באיחור וביקש להצביע אך סורב מאחר ותמה ההצבעה, עומר ינקלביץ' נעדרה.

הח"כים מחאו כפיים בשלב הכרזת התוצאות. מדובר במפלה קשה מאד של הליכוד והחרדים, למרות שגם בימינה התנגדו, וחלק מהם מאשימים את סער וינקלביץ.

יו"ר כחול לבן בני גנץ הגיב: "חוק יסוד השוויון עבר כעת בקריאה טרומית. החוק יעגן את הזכות לשוויון והאיסור באפליה בחקיקת יסוד.
מדינה כשלנו, שמורכבת מקהילות, רקעים ותרבויות שונות לא יכולה שלא לעגן ולהצהיר מעל כל במה שהשוויון הוא ערך וזכות מובילים אצלה. לכל הישראלים יש מקום–אם זה לא היה ברור עד עכשיו, זה יהיה.

יו״ר סיעת כחול לבן, ח״כ איתן גינזבורג, שהצעת החוק שלו לעיגון הזכות לשוויון עברה בקריאה טרומית במליאה
״רגע חשוב לכל מי שערכי השוויון והדמוקרטיה הם בבסיס הערכים שלו. הגיע הזמן שספר החוקים של מדינת ישראל יגיד סוף סוף- כן לשוויון, לא להפלייה. אמנם זו רק תחילת הדרך, והיא לא תהיה פשוטה, אבל אני מתכוון לעשות מה שניתן כדי שהליך החקיקה יתקדם עוד בכנסת הזאת.״

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *