סקר דרמטי: אלקין משנע מנדטים מהליכוד לסער

על פי הסקר, של רדיו ללא הפסקה שערך מכון פאנלס פוליטיקס בניצוחו של מנחם לזר, המעבר של אלקין למפלגה של גדעון סער מנייד 3 מנדטים מהליכוד ל'תקווה חדשה'

יממה בלבד אחרי פיזור הכנסת, הצליח אמש (ד') השר זאב אלקין לשנות את סדר היום, כשהודיע על פרישה מהליכוד, מהממשלה ומהכנסת, ומצליח לשנות את המפה הפוליטית.

על פי הסקר, של רדיו ללא הפסקה שערך מכון פאנלס פוליטיקס בניצוחו של מנחם לזר, המעבר של אלקין למפלגה של גדעון סער מנייד 3 מנדטים מהליכוד ל'תקווה חדשה', ומעמיד את הפער בין המפלגות על 3 מנדטים בלבד – הנמוך ביותר מאז הכריז סער על הקמת המפלגה. לליכוד, בסקר זה, 25 מנדטים. לסער 22 מושבים.

ימינה ויש עתיד, זוכות בסקר זה ל־15 מנדטים כל אחת. הרשימה המשותפת שומרת על 11 המנדטים שהיו לה בסקרים האחרונים, ואחריה ש"ס (8 מנדטים), יהדות התורה (7), ישראל ביתנו (7) ומרצ עם 6 מנדטים. בתחתית הרשימה כחול לבן, עם נתון שפל של 4 מנדטים בלבד, קרובה מתמיד לאחוז החסימה.

 

מפת הגושים: הליכוד מתרחק מ־61

תמונת הגושים סבוכה מאוד, אך נראה כי יש בה יתרון לגוש שלא כולל את הליכוד בתוכו. קואליציה בראשות גדעון סער, הכוללת את ימינה, יש עתיד, כחול לבן וישראל ביתנו, מגיעה בסקר זה ל־63 מנדטים. נתניהו, אם יחבור לחרדים, יגיע ל־40 מנדטים בלבד. גם צירוף של ימינה כשותפה מרכזית לקואליציה עתידית יביא אותו ל־55 מנדטים, מתחת לרף ה־61 הדרוש.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *