סקר: האם החרדים באמת מקפידים על עטיית מסכות בבתי הכנסת?

הציבור החרדי מצפה כי אכיפת ההנחיות לא תתבצע בעזרת קנסות ומתנגד לסגרים באזורים אדומים, כך עולה מסקר של חדש של לשכת הפרסום הממשלתית.

הציבור החרדי מצפה כי אכיפת ההנחיות לא תתבצע בעזרת קנסות ומתנגד לסגרים באזורים אדומים, כך עולה מסקר של חדש של לשכת הפרסום הממשלתית.

הסקר בחן בין היתר את המודעות של הציבור לכך שהסגר יחזור במידה ואנשים לא יעמדו בהנחיות. בעוד שבכלל הציבור 76% השיבו "חושב שכן", או "בטוח שכן", בקרב החרדים רק 67% חשבו כך (השאר "חושבים שלא" או "בטוחים שלא").

על השאלה האם צריך לעשות סגרים באזורים אדומים, השיבו בחיוב 57% מהציבור הכללי לעומת 29% מהחרדים. 19% מהציבור הכללי טען שיש לעשות סגר מלא (לעומת 23% מהחרדים) 6% מהציבור הכללי חושב שיש לעשות סגר בסופי שבוע (לעומת 18% מהחרדים). 34% מהחרדים חושבים שאין לעשות שום סגר כדי לעצור את התחלואה (לעומת 22 מהציבור הכללי).

למרות שהציבור החרדי מצהיר כי הוא מקפיד על ההנחיות, שיעור החרדים שהודו כי הם מכירים אנשים שהשתתפו באירועים שנערכו שלא על פי הנחיות משרד הבריאות, הוא גבוה מהממוצע הארצי (שעומד על כ-25%).

אחת השאלות בסקר התייחסה לעובדה שיש רבים שלא מקפידים על שמירה של שני מטרים במרחב הציבורי. בקרב החרדים שיעור גבוה יותר המצהירים כי קשה לקיים את חובת שמירת המרחק (45% לעומת 29% במגזר הכללי), מאידך, אחוז החרדים ש"לא מאמינים בזה" הוא 7% בלבד לעומת 17% במגזר הכללי.

לגבי חבישת מסיכה, 95% מהחרדים אמרו כי הם מקפידים לחבוש מסיכה בכל יציאה מהבית, בדומה לממוצע הארצי. עם זאת, אחוז החרדים שמודה שגם בעבר וגם כיום הוא לא הקפיד על חבישת מסיכה, עומד על 4% לעומת 1% בקרב כלל האוכלוסייה (1% מהחרדים אומרים כי בעבר הם הקפידו אך כיום לא, לעומת 4% בציבור הכללי).

על השאלה עד כמה אתה מפקיד לרחוץ ולסבן ידיים במשך דקה, כ-70% מהציבור אמר כי הוא מקפיד, לעומת 60% בציבור החרדי. הנסקרים מהמגזר ציינו כי הדבר נובע מחוסר המודעות וגם מהטרחה שהדבר גורם.

עוד נתון מעניין בסקר מדבר על שיעור החרדים שציינו כי לא חסר להם מידע על דרכי הימנעות מהדבקה העומד על 83% זאת ביחס לציבור הכללי שם 86% הצביעו על כך שאין חוסר במידע לציבור.

מהסקר אותו ערכה עבור לפ"מ חברת גיאוקרטוגרפיה, מתברר כי בכל המגזרים מצהירים שהחום והמחנק הם החסם העיקרי לעטיית מסכה, אבל במגזר החרדי הדגישו כי הדבר נובע יותר מחוסר המודעות ופחות מהטעם של זלזול בהנחיות (15% לעומת 27% במגזר הכללי).

76% מהציבור מעיד כי הוא חש אחריות על בריאותם של האנשים בסביבה הקרובה. תחושת האחריות גבוהה יותר במגזר החרדי (82%) וגם גבוהה יותר בקרב מבוגרים.

על השאלה האם צריכה להיות אכיפה בעזרת שיטור ופיקוח, 80% מהחרדים תמכו לעומת 85% מהציבור הכללי.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *