סקר: הליכוד מזנק ל-36, הקואליציה נחלשת

מסקר דיירקט פולס שערך מומו פילבר עולה כי רע"מ נחלשת, ימינה מגרדת את אחוז החסימה, הליכוד מתחזק, כן חל גידול באחוז המתלבטים בקרב גוש הקואליציה, גוש האופוזיציה נוגע בקידומת 60.

מסקר דיירקט פולס שערך מומו פילבר עולה כי רע"מ נחלשת, ימינה מגרדת את אחוז החסימה, הליכוד מתחזק, כן חל גידול באחוז המתלבטים בקרב גוש הקואליציה, גוש האופוזיציה נוגע בקידומת 60.

הליכוד 36
יש עתיד 17
כחול לבן 9
שס 9
הציונות הדתית 8
יהדות התורה 7
העבודה 7
המשותפת 7
ישראל ביתנו 6
מרצ 5
רעמ 5
ימינה 4
תקוה חדשה אינה עוברת את אחוז החסימה
מפלגות הקואליציה 53
מפלגות האופוזיציה 60
המשותפת 7

מאז המהפך הפוליטי בבחירות האחרונות, התייצבה הקואליציה של ממשלת בנט – לפיד על רוב קטן אך יציב של תומכים. כל הסקרים בחצי השנה האחרונה הצביעו כי לאחר הזעזועים הראשונים ומעבר של 5 מנדטים מימינה ותקווה חדשה חזרה לגוש הימין, שאר הבוחרים התייצבו בתמיכה במפלגות הקואליציה.

השבוע, לראשונה, מזהים מעבר של כמעט 2 מנדטים נוספים לגוש הימין וגידול במתלבטים בגוש הקואליציה. אכן, הקואליציה עדיין שומרת על חזית אחידה בכנסת, אך השוליים של תומכיה נפרמים בשני קצוות:

במגזר הערבי, לאחר האופוריה של החודשים הראשונים, ניכרת אכזבה ופער ציפיות נרחב. המאבקים הקשים בנגב, העיכובים בחקיקה, כמו גם המאבקים הפנימיים בין הרשימה המשותפת לרע"מ, מייצרים היחלשות של המפלגה ביחס לחודשים קודמים.

מהצד השני, באגף הימני של הקואליציה, מתחילים חלק מהתומכים לפזול החוצה. הנפגעת העיקרית היא ימינה, שבכל הסקרים האחרונים הייתה יציבה עם קרוב ל- 5 מנדטים, וכעת עומדת על 4 מנדטים מעל אחוז החסימה על שברי אחוזים. ניכר ששני קהלים שנשארו לתמוך בימינה בחצי השנה האחרונה נוטשים אותה כעת:

העצמאיים ומעמד הביניים מהימין מרכז, שתמכו בימינה בגלל ההתחייבות "לא פרנסה – לא מעניין" והתאכזבו קשות מהפגיעה הכלכלית בקורונה שנותרה ללא מענה ומעליות המחירים האחרונות במשק. חלק נוסף של נטישה מגיע ממה שנותר למפלגה בציונות הדתית, ככל הנראה בשל הכרסום והפגיעה בסוגיות דת ומדינה לשיטתם.

בגוש המרכז – שמאל יש עתיד וכחול לבן יציבות וממשיכות להוביל את הגוש, בניגוד אולי לתקוות בנט וסער בעניין הזה.

– 58% חושבים כי ישראל הולכת בכיוון שלילי, הנתון הגבוה ביותר מאז הבחירות.
– 45% חושבים כי חופש הביטוי בישראל נפגע מאז הבחירות, לעומת 33% שחושבים שדווקא השתפר.
– 74% מהישראלים צמצמו בהוצאות השוטפות מעט או הרבה לאחרונה, ורק 22% לא שינו את הרכישות שלהם כלל.
– 63% חושבים כי הממשלה מטפלת במשבר הקורונה בצורה גרועה.

המדגם נערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות Direct Polls LTD, בתאריך ה- 13 בפברואר 2022, באמצעות מערכת דיגיטלית בשילוב פאנל, בקרב 583 נדגמים בוגרים (18+) המהווים מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל. טעות הדגימה הסטטיסטית 4.4%+- בהסתברות של 95%.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *