סקר: המשפט של נתניהו מביא לו עוד מנדטים

ימים אחרי פתיחת משפט רה"מ, סקר מנדטים מיוחד עבור התוכנית 'שבע תשע' עם גולן יוכפז וענת דוידוב מעניק לכחול לבן 12 מנדטים בלבד – מול 14 ליש עתיד־תל"ם • 42 אחוזים סבורים: תפרו לנתניהו תיק • התוצאות לפניכם

ימים אחרי פתיחת משפט רה"מ, סקר מנדטים מיוחד עבור התוכנית 'שבע תשע' עם גולן יוכפז וענת דוידוב מעניק לכחול לבן 12 מנדטים בלבד – מול 14 ליש עתיד־תל"ם • 42 אחוזים סבורים: תפרו לנתניהו תיק • התוצאות לפניכם

משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שנפתח בתחילת השבוע, הביא לנקודת שיא את הקיטוב בין תומכיו למתנגדיו. עם זאת, מסקר מיוחד שהובא הבוקר (ד') בתוכנית 'שבע תשע' עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב־103fm, עולה כי מצבו הפוליטי והתדמיתי של נתניהו טוב מאי פעם.

מהסקר, שביצע מנכ״ל 'פאנלס פוליטיקס' מנחם לזר, עולה כי מפלגת הליכוד בראשות נתניהו הייתה מקבלת נתון שיא של 41 מושבים בכנסת, אילו הבחירות היו מתקיימות היום. מדובר בזינוק של 5 מנדטים לעומת תוצאות האמת בסבב השלישי של הבחירות. כחול לבן של בני גנץ וגבי אשכנזי מתרסקת, על פי סקר זה, ל־12 מנדטים בלבד – המפלגה הרביעית בגודלה. גובר עליהם יאיר לפיד, שמפלגתו יש עתיד־תל"ם זוכה בסקר זה ל־14 מושבים. הרשימה המשותפת שומרת על כוחה עם 15 מנדטים.

עוד עולה מהסקר כי ימינה מתחזקת ל־9 מנדטים, ש"ס מחזיקה גם היא ב־9 מנדטים ואחריהן יהדות התורה (8), ישראל ביתנו ומרצ (6 מנדטים כל אחת).

מפלגה אחת לא נמנתה ברשימה של תוצאות הסקר, ולא בכדי: העבודה בראשות עמיר פרץ, בסקר זה, לא מתקרבת לאחוז החסימה, וזוכה ל־1.5 אחוזים מקולות הנסקרים בלבד. עוצמה יהודית וגשר, אף הן, לא עוברות את קו אחוז החסימה.

מפת הגושים, בתום 3 סבבים ללא הכרעה, נראית חד־משמעית יותר מתמיד: 67 מנדטים לגוש הימין המלא (כולל המפלגות הדתיות וימינה), ומולם 47 מנדטים בלבד לגוש המרכז־שמאל המפוצל והמפורק, גוש הכולל גם את הרשימה הערבית המשותפת. מפלגתו של אביגדור ליברמן מאבדת את מקומה ההיסטורי בשנה האחרונה כלשון מאזניים, עם 6 מנדטים שלא יכולים להטות את הכף ולהכריע בין הגושים.

תפרו לו תיק?

שאלה נוספת שנשאלה בסקר בחנה כמה אחוזים מהנשאלים מסכימים עם הטענה, שלפיה גורמים במערכת אכיפת החוק תפרו תיק לראש הממשלה נתניהו מטעמים פוליטיים – טענה שהעלה ראש הממשלה בעצמו. בחיתוך של כלל המשיבים עולה כי 42 אחוזים מסכימים עם הטענה – זאת מול 47 אחוזים שלא סכורים כך.

בבדיקה של מצביעי ליכוד בלבד, כצפוי, נרשם יתרון מוחץ לקבוצת המסכימים עם הטענות לתפירת תיק לנתניהו: 79 אחוזים ממצביעי הליכוד סבורים כך. רק 12 אחוזים לא מסכימים עם הטענה הזו.

הסקר נערך אתמול (ג') והשתתפו בו 527 בני אדם, החברים בפאנל המשיבים של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט (פנייה להשתתף בסקר נשלחה ל־3,598 חברים בפאנל). הסקר בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל, יהודים וערבים כאחד – מגיל 18 ומעלה. טעות הדגימה המירבית: 4.4 אחוזים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *