סקר: מחצית מהציבור בישראל שינה את דעתו לרעה כלפי המגזר החרדי

רק מיעוט מהנשאלים – 31% – רואים בחרדים בישראל "חלק אינטגראלי" מהחברה הישראלית. זוהי ירידה משמעותית לעומת 43 האחוזים שאמרו כי החרדים הם חלק אינטגראלי מהחברה הישראלית בשנת 2019, לפני פרוץ מגיפת הקורונה.

סקר עמדות חדש בקרב הציבור הישראלי שמפרסמת הליגה נגד השמצה מגלה כי שיא של 81 אחוז מהישראלים מאמין שהחברה בישראל מפולגת יותר ויותר וכי השסעים בתוכה מתרחבים. נתון זה מהווה עלייה ניכרת בהשוואה לסקר שנערך לפני ארבע שנים, אז החזיקו 69 אחוזים מהישראלים בדעות אלה.

בסקר נמצא כי כמחצית מהציבור בישראל שינה את דעתו לרעה כלפי המגזר החרדי, בשל תפיסותיו לגבי התנהלות הקהילה החרדית בזמן משבר הקורונה.

רק מיעוט מהנשאלים – 31% – רואים בחרדים בישראל "חלק אינטגראלי" מהחברה הישראלית. זוהי ירידה משמעותית לעומת 43 האחוזים שאמרו כי החרדים הם חלק אינטגראלי מהחברה הישראלית בשנת 2019, לפני פרוץ מגיפת הקורונה.

"נתוני הסקר, שנערך בתקופת משבר הקורונה ועל רקע אי יציבות פוליטית מתמשכת, משקפים תחושה הולכת וגוברת של אזרחי ישראל כי החברה הישראלית מפולגת מאי פעם וכי האירועים הללו לא רק חשפו אלא אף העמיקו את הקיטוב והפילוג", אמרה קרול נוריאל, מנכ"לית הליגה נגד השמצה בישראל. "העלייה בסנטימנט השלילי כלפי מגזרים שונים בחברה הישראלית, כמו גם חוסר הרצון לאחד כוחות בין מגזרים – הן פוליטית והן חברתית – צריכים להדאיג כל אדם שחוסנה, בריאותה, לכידותה וערכיה הדמוקרטיים של ישראל חשובים לו".

• 81 אחוזים מהנשאלים מאמינים שהחברה הישראלית מפולגת או מפולגת מאוד. רק 4 אחוזים השיבו כי החברה הישראלית מאוחדת או מאוד מאוחדת. נתון זה מהווה עלייה עקבית בקרב אלו הסבורים שהחברה הישראלית מפולגת מאז הסקר הראשון שנערך בשנת 2017, אז 69% אמרו שהחברה הישראלית מפולגת.

• 61 אחוזים מאמינים כי צבא ההגנה לישראל תורם יותר מכל לאחדות בישראל.

לדברי המשיבים, הגורמים התורמים ביותר לפילוג הם: ההנהגה הפוליטית של ישראל (90 אחוז מבעלי הדעה)
מדיה חברתית – אינטרנט, פייסבוק, טוויטר, ווטסאפ וכו' (84 אחוזים), אמצעי התקשורת המסורתיים: רדיו, טלוויזיה, עיתונות (84 אחוזים) רבנים והממסד הדתי (74 אחוזים)

לשאלה, האם האזרחים הערבים בישראל הם חלק אינטגרלי מהחברה בישראל, רק 30 אחוז מבעלי הדעה השיבו בחיוב.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. היה פעם מהנדס יהודי במחנות הנאצים שהיה מאוד מחוזר עד שגילה להם נוסחת פצצת מלחמה. ברגע שגילה הסוד זרקו אותו למחנות עבודה שלהם כאחד האדם. הכרת הטוב של הנאצים ושל הסמולנים הדומים להם ימח שמם אמן

    היה פעם מהנדס יהודי במחנות הנאצים שהיה מאוד מחוזר עד שגילה להם נוסחת פצצת מלחמה. ברגע שגילה הסוד זרקו אותו למחנות עבודה שלהם כאחד האדם. הכרת הטוב של הנאצים ושל הסמולנים הדומים להם ימח שמם אמן

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב