סקר מפתיע: רוב מוחץ של הציבור היהודי בישראל רוצה לתת לילדיו חינוך יהודי

את הסקר ערך מכון רפי סמית להזמנת רשת בתי הספר 'שובו'. לאור מסקנות הסקר יצאו ב'שובו' בפעילות נרחבת חגי תשרי ללימוד החגים ומשמעותם, ולתרגל את מנהג הכפרות, תקיעת שופר וארבעת המינים

סקר מעניין של מכון רפי סמית קובע כי מרבית הציבור היהודי בישראל – כמעט שישים אחוזים -, רוצה להכיר את היהדות ולהעניק לילדיו חינוך יהודי ברמה כזו או אחרת. הסקר בוצע בקרב כלל ההורים היהודים בישראל, גם כאלו המגדירים את עצמם חילונים ולא מסורתיים. בקרב אלו שהגדירו את עצמם למסורתיים התוצאה הייתה כמובן גבוהה עוד יותר.

הנה למשל המספר המדהים הבא: שמונים ושבעה אחוזים מההורים שהגדירו את עצמם כמסורתיים אך לא כל כך קרובים לדת, הצהירו שהם רוצים להעניק לילדיהם חינוך יהודי. אלו מספרים מעוררי חשיבה שעשויים לשנות את הסטיגמה הרווחת באשר למגזר המסורתי-חילוני בישראל.

הסקר בוצע להזמנת רשת בתי הספר 'שובו'. כמסקנה מהסקר, יצאו ב'שובו' במשימה להכיר את מצוות חגי תשרי לתלמידי המוסדות ולבני משפחותיהם. עוד ועוד הורים ביקשו לשמוע על מצוות תקיעת שופר, סליחות, מנהג הכפרות, נטילת לולב וסוכה. ב'שובו' גייסו בעלי תוקעים מקצועיים שנדדו בין בתי הספר ולימדו את התלמידים.

הילדים למדו איך לסובב את תרנגול הכפרות סביב הראש ג' פעמים. כמו כן, קיבלו סטים של ד' מינים, אותם העבירו גם לבני המשפחה. פרויקט מרגש נוסף שקיימו בשובו הוא קישוט הסוכה. הילדים
התיישבו יחד עם ההורים להכין קישוטיים מעוצבים ויוקרתיים, במטרה לגבש את כל המשפחה סביב יופייה של מצוות סוכה ולהעביר בדרכי נועם את העונג שביהדות.

מנכ"ל שובו הרב מיכאל גוטרמן אמר: "פעילות חגי תשרי היא המשך ישיר לתוצאות הסקר שערכנו, לפיו רוב מוחץ של היהודים בישראל מצפים בכיליון עיניים להכיר את היהדות. נסיק את המסקנות מההצלחה של חגי תשרי, ונמשיך הלאה לפעילויות דומות במהלך החורף, חג החנוכה ומועדים אחרים. הדרך של 'שובו' ברורה: להאיר את היהדות לאלו שלא זכו להיחשף אליה, וללמד אותם בנועם ובסבלנות את יופייה וקסמה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *