סקר עומק: הליכוד מתחזק, בנט וסער נחלשים, 10 מנדטים מתלבטים

הישורת האחרונה: הליכוד מתחזק בגלל החיסונים, סער ובנט נחלשים, אבל נתניהו מתקשה להרכיב קואליציה

סקר הבחירות של mako שנערך על ידי מכון סמית מעלה שהליכוד מתחזק ועולה ל-31 מנדטים – אך לא מצליח להרכיב קואליציה. יש עתיד בראשות יאיר לפיד היא המפלגה השנייה בגודלה עם 19. תקווה חדשה של גדעון סער וימינה של נפתלי בנט, יורדת לתשעה מנדטים. הרשימה המשותפת מקבלת שמונה מנדטים, וכך גם ש"ס יהדות התורה זוכה לשבעה מנדטים כמו לישראל ביתנו. מפלגת העבודה רושמת חמישה מנדטים.

על פי הסקר, כל המפלגות המתנדנדות סביב אחוז החסימה עוברות אותו על הקשקש. הציונות הדתית מגיעה לחמישה מנדטים; כחול לבן, רע"ם ומרצ משיגות ארבעה מנדטים כל אחת. מבין שלוש האחרונות, מרצ נמצאת במצב הבעייתי ביותר, ונראה כי גם השגת חצי מנדט במגזר הערבי לא תבטיח את כניסתה לכנסת הבאה.

המפלגה הכלכלית החדשה בראשות פרופ' ירון זליכה זוכה ל-1.6% ולפיכך לא עוברת את אחוז החסימה.

על פי תוצאות הסקר אף אחד מהגושים לא מגיע ל-60 מנדטים ללא ימינה. הליכוד, ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית מונים 51 מנדטים בלבד (55 בצירוף רע"ם); יש עתיד, תקווה חדשה, ישראל ביתנו, מפלגת העבודה, כחול לבן ומרצ מצטרפים ל-48 מנדטים (56 בצירוף הרשימה המשותפת).

גם בנט, לא מצליח על פי הסקר להשלים 61 מנדטים לאף אחד מהגושים, אלא אם כן רע"ם מצטרפת לגוש נתניהו-בנט (ולצד הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר) או שהמשותפת מצטרפת לגוש הנגדי של לפיד-בנט-סער (ולצד ליברמן). נפילה מתחת לאחוז החסימה של מרצ או כחול לבן עשויה להביא את נתניהו ל-61 מנדטים; נפילה של שתיהן גם יחד תעשה זאת כמעט בוודאות. מנגד, אם הציונות הדתית לא תיכנס לכנסת סיכוייו של נתניהו להקים קואליציה של 61 מנדטים נמוכים.

כ-8% מהבוחרים עדיין מוגדרים כקולות צפים שלא החליטו עבור מי להצביע.

מבין אלו שהחליטו, תקווה חדשה מוגדרת כמפלגה ה"פריכה" מכולן: 59% מהנשאלים שהצהירו כי יבחרו אמרו גם כי הם עדיין מתלבטים. קרובות אליה מפלגת העבודה (55%), ימינה (53%) וכחול לבן (47%). המפלגות עם מספר המתלבטים הנמוך ביותר הן ש"ס (89% בטוחים בהצבעתם עבורה), יהדות התורה (77%) והליכוד (76%). הציונות הדתית נראית בטוחה עם 73% שבטוחים בהצבעתם, וגם מרצ המתנדנדת נהנית מבסיס אמין של למעלה מ-70% בטוחים.

אחוז ההצבעה הצפוי במגזר היהודי יעמוד על יותר מ-80% .

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *