סקר: רוב הציבור מתנגד להטלת סגר נוסף – אך יציית להנחיות

בסקר של חדשות כאן נשאלו הנסקרים אם אתם תומכים בהטלת סגר במחצית השנייה של אוגוסט, שמתקרבת, כדי להפחית את שיעורי ההדבקה? 39% מהנשאלים בסקר השיבו בחיוב

בתוך סערת התקציב ותוכנית ההאצה למשק והויכוחים והצעקות והטונים הגבוהים, קבינט הקורונה אישר החמרה קלה של ההגבלות: קביעת חובת הרחקה של שני מטרים בין אדם לאדם במרחב הציבורי; איסור התקהלות במרחב פרטי, ציבורי או עסקי על יותר מ-20 איש בשטח פתוח, או עשרה בני אדם במבנה סגור; הגבלה של עד שלושה בני אדם ברכב פרטי, אלא אם מדובר בבני משפחה שמתגוררים באותו בית; משלוחי מזון יונחו רק ליד הדלת, ללא מגע בין השליחים ללקוחות; ויוטל איסור גורף על הפעלת דיסקוטקים, ברים, אולמות וגני אירועים.

אבל כשמתבוננים על נתוני התחלואה שממשיכים לזנק, ברור שהשאלה אם יוטלו הגבלות חמורות יותר על המשק שלנו לקראת תחילת שנת הלימודים ממשיכה לרחף מעלינו כל העת.

בסקר של חדשות כאן נשאלו הנסקרים אם אתם תומכים בהטלת סגר במחצית השנייה של אוגוסט, שמתקרבת, כדי להפחית את שיעורי ההדבקה? 39% מהנשאלים בסקר השיבו בחיוב. בפער קטן – 43% אמרו שהם מתנגדים להטלת סגר, ואילו 18% השיבו שהם אינם יודעים אם נכון לנקוט את הצעד הקיצוני הזה.

למרות הביקורת הציבורית על אופן קבלת ההחלטות ועל התוכן שלהן – לא פחות מ-77% מהישראלים השיבו שיישמעו להנחיות באופן מלא. 14% אמרו שיישמעו להן באופן חלקי, ואילו 4% בלבד אמרו באופן חד משמעי שאם יוחלט על הטלת סגר במחצית השנייה של החודש הזה, הם עצמם לא יישמעו להגבלות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *