"עבירה פלילית": מרכז ליב"ה בדרישה מהמשטרה נגד "נשות הכותל"

נלחמים על קדושת הכותל: במטרה למנוע את חילול הכותל המערבי, הוגשה פנייה אל מפקד מרחב דוד במשטרת ישראל ע"י עו"ד משה פולסקי המייצג את מרכז ליב"ה, בדרישה כי המשטרה תעמוד על המשמר ולא תאפשר לתהלוכה לעבור לרחבת הכותל | כל הפרטים

המאבק על קדושת הכותל המערבי: על רקע כוונת הפוליטיקאים החרדים והדתיים לבלום בגופם את הפרובוקציה החודשית בכותל המערבי – "נשות הכותל" בגיבוי ארגוני הרפורמים והקונסרבטיבים – הצהירו כי ביום שישי הקרוב – ראש חודש כסלו, הן מתכוונות לקיים "מחאה" וצעדה בהשתתפות עשרות נשים שיחזיקו בידן כיסויי ספרי תורה.

הצהרות אלו מביאות לחשש כי צעדת "נשות הכותל" תיגרר אל תוך הרחבה המרכזית בכותל המערבי ובמקום תיערך הפגנה פרובוקטיבית בניגוד לחוק ומנהג המקום.

כזכור, גם בראש חודש הקודם התעוררו פרובוקציות חריגות מצדן של "נשות הכותל", במהלכן הגיע יו"ר ועדת חוקה בכנסת, ח"כ גלעד קריב והכניס בניגוד לתקנות ולחוק – ספר תורה לעזרת הנשים ברחבת הכותל המערבי.


במטרה למנוע את חילול הכותל המערבי, הוגשה פנייה אל מפקד מרחב דוד במשטרת ישראל ע"י עו"ד משה פולסקי המייצג את מרכז ליב"ה, בדרישה כי משטרת ישראל תעמוד על המשמר ולא תאפשר לתהלוכה לעבור לרחבת הכותל, ותמנע את ביצוען של הפרות החוק המתוכננות מצידן של נשות הכותל, כפי שהיה בחודש שעבר.

"מדובר במעשים המהווים עבירה פלילית, העומדים בניגוד לחוק השמירה על המקומות הקדושים, תשכ"ז-1967 ובניגוד לתקנות השמירה על מקומות קדושים ליהודים תשמ"א-1981", כך נכתב בפניית מרכז ליב"ה אל מפקד מרחב דוד.

במרכז ליב"ה שמוביל את מאבק בלימת הרפורמים, אומרים בתגובה כי "בחודש האחרון הוכנס לרחבת הכותל ספר תורה, בניגוד להנחיית הממונה על המקומות הקדושים, הרב רבינוביץ'. אנו לא נקבל פרובוקציות מסוג זה ונעשה כל שביכולתנו להגן על קדושתו של הכותל המערבי מפני כל ניסיון לערער על קדושתו. אנו מברכים על החלטתם של הח"כים החרדים והדתיים להגיע ולהגן בגופם על קדושת אבני הכותל יחד עם אלפים רבים, חרדים, דתיים, מסורתיים וחילונים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *