מפליא: כיצד קיבלו דרעי ויו"ר הקואליציה קברים בחלקה שמורה?

כיצד קיבלו השר דרעי ויו"ר הקואליציה אמסלם את הזכות להיקבר בחלקה שמורה בירושלים, בזמן שהציבור הרחב נענה בשלילה ונדרש להיקבר בקומות?

כיצד קיבלו השר דרעי ויו"ר הקואליציה אמסלם את הזכות להיקבר בחלקה שמורה בירושלים, בזמן שהציבור הרחב נענה בשלילה ונדרש להיקבר בקומות? בתחקיר האחרון של ערוץ 10 לקראת המיזוג עם רשת הם חושפים מסמכים שמעידים על הקומבינה.

כידוע, להשיג היום חלקת קבר רגילה בירושלים, לא במגדלים רבי קומות, זו משימה שמעטים מאוד הצליחו להגשים. אך מהקלטות ומסמכים שהגיעו לחדשות עשר הם חושפים כיצד בשלוש השנים האחרונות הוקצו עשרות קברי שדה לבני משפחה ולפוליטיקאים מקורבים, בין היתר לשר הפנים, אריה דרעי, וליו"ר הקואליציה, דודי אמסלם. המשטרה פתחה בחקירה סביב דברים שפורסמו בתחקיר.

מי שמנסה לבקש מהחברה קדישא קבר כזה נענה בשלילה,"יש קבר בבניין קומות, יש גם קברים כפולים. בגלל הביקוש – אין לנו ברירה אחרת", תועד אומר אחד מנציגי הארגון, במצלמה נסתרת.

אלא שעשרות פוליטיקאים ובהם אריה דרעי ביקשו חלקות – וקיבלו. אילו מצטרפים, יו"ר המרכז העולמי, חיים כהן, ואשתו, חבר עמותה, החם והחמות של חבר עמותה אחר, וגם אחותו של חבר עמותה בעבר, שלמה דיין, שגם היה סגן יו"ר הכנסת מטעם ש"ס והורשע בפלילים. כמו כן, מנהלת החשבונות ושלושה בני משפחה של הגרוש שלה, שני בנים של קבלן המצבות, וגם מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה, פרופסור שלמה מור יוסף, שאביו היה חבר הנהלת העמותה.

וכיצד הם מקבלים את החלקות? אז על פי ערוץ 10, אלי מויאל, לשעבר ראש מועצת מבשרת ציון, עומד בראש ארגון קהילות יהודי צפון אפריקה, הוא העדיף להשתמש בקשריו הפוליטיים כדי לסדר למקורביו קבר אטרקטיבי.

בהקלטות שהגיעו לידי חדשות עשר, נשמע מויאל טוען כי דרעי, שר הפנים ופיתוח הפריפריה, הנגב והגליל ניסה לסייע לעמותה לפחות פעמיים על ידי הזרמת כספים ממשרדי הממשלה. אחד מהם – סוף שבוע לחברי הארגון במלון יוקרתי בים המלח,דרעי חשש שהסיפור ידלוף וביטל את התקצוב ואת הגעתו ברגע האחרון.

ח"כ דודי אמסלם היה בעבר חבר בהנהלת ארגון קהילות יהודי צפון אפריקה. ב-2016 שימש בתפקיד יו"ר ועדת הפנים, שמפקחת על חברות קדישה, גם על זו שמנהל הארגון. באותה שנה הארגון הציע לו שני קברי שדה בחלקה 38, היוקרתית, לו ולאימו. "כל מי שקיבל, הייתה צריכה להיות לו איזו קרבה. או שאבא שלו קבור, או שאמא שלו קבורה", מסר מויאל לחדשות עשר.

מארגון יהודי קהילות צפון אפריקה נמסר בתגובה לערוץ 10: "הארגון לא מקבל כל תקצוב מהמדינה ועל כן טענות על אירועים והטבות שקיבלו אישי ציבור – מופרכות, שלא לומר מגוכחות. הטענות על מתן עדיפות ברכישת חלקות קבורה, הזויות. לא פחות שכן, כל הגורמים אשר הוזכרו על ידכם, רכשו חלקות על פי חוק. התחקיר לוקה בבלבול בין ארגון יוצאי צפון אפריקה, למרכז העולמי למורשת יהדות צפון אפריקה, אשר הנם גופים נפרדים".

תגובת השר דרעי: "השר דרעי לא העביר תקצוב לאירוע בים המלח ולחגיגות המימונה. השר דרעי קנה בכסף מלא שתי חלקות קבר לאשתו ולו בבית העלמין שבו קבורים הוריו".

יו"ר הקואלציה, דודי אמסלם, מסר בתגובה: "רכישת הקבר בחלקה הסמוכה למקום קבורתה של רעייתו, נעשתה כדת ודין ללא כל טובות הנאה, ובידיו של ח"כ אמסלם כל ההוכחות לכך".

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. וזה בלי האחוזה בחלקת סנהדריה

    לעצמו דאג גם לעוד 500 שנה. ואת הספרדים השקופים לא ראה

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב