עד שנת 2025 שישים אחוז מצי האוטובוסים העירוניים יונעו בחשמל

משרד התחבורה מקדם בהשקעה גדולה ובקצב מהיר את הכנסת האוטובוסים החשמליים, במטרה להפחית את זיהום האוויר והרעש לנוסעים. שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' קבע יעד לפיו בשנת 2025 60% מהתחבורה הציבורית העירונית תעבוד על חשמל.

בחברת מרכבים הורכב כבר האוטובוס הישראלי החשמלי הראשון על בסיס אב טיפוס סיני, ובמקביל גם בחברת הארגז פועלים לבנית אוטובוס חשמלי.

על פי התכנית, החברות יקימו אוטובוסים חשמליים בהתבסס על טכנולוגיה סינית, וירכיבו את האוטובוסים בישראל על בסיס שלדות סיניות. המעבר לאוטובוסים חשמליים יפחית את זיהום האוויר, יוזיל את עלות הנסיעה ויחזק את התעשיות הישראליות, תוך תרומה לצמיחה של המשק.

כחלק מההיערכות לעמידה ביעד שקבע השר, במשרד התחבורה והרשות הארצית לתחבורה ציבורית כבר מקימים תשתיות טעינה בעשרות חניונים ברחבי הארץ שיאפשרו שילוב של אלפי אוטובוסים חשמליים כבר בשנים הקרובות.

כיום כבר פועלים 70 אוטובוסים חשמליים בחיפה, בתל אביב ובשרון, ובחודשים הקרובים צפויים להשתלב האוטובוסים החשמליים גם במערך התחבורה הציבורית בירושלים. במסוף התחבורה החדש שהוקם בהר חוצבים, הסתיימה בימים אלה הקמה של כ-50 עמדות הטענה לאוטובוסים חשמליים ובתוך כשנה וחצי, תוקם תשתית נוספת לעוד כ-200 אוטובוסים חשמליים.

האוטובוסים החשמליים דורשים הקמה של עמדות הטענה, כאשר זמן ההטענה של האוטובוס הינו כחמש שעות, עבור טווח נסיעה של כ-200 קילומטר. לפיכך, בשלב זה מתאימים האוטובוסים החשמליים רק לנסיעות עירוניות.

צריכת האנרגיה של האוטובוסים החשמליים זולה משמעותית מאוטובוס המונע בדיזל, והפער יכול להגיע לכדי 50 אחוזים. משרד התחבורה פועל בשותפות משרדים נוספים ובהם משרד ראש הממשלה, משרד התשתיות, משרד האנרגיה והמשרד להגנת הסביבה לקידום הפרויקט להטמעת האוטובוסים החשמליים.

משמעות היעד שקבע שר התחבורה היא כי בשנת 2025 יפעלו בארץ למעלה מ-2500 אוטובוסים חשמליים. שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ': "משרד התחבורה צועד בצעדי ענק אל עתיד של תחבורה ציבורית ירוקה יותר, זולה יותר ויעילה יותר".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *