עובדה יקברו את בן גביר? הנערה מעידה על חלקו של איתמר בטרור היהודי

רוני חן, שהייתה חברה בתא הכי קיצוני ואלים של צעירי תג מחיר, החליטה לשבור שתיקה ובריאיון גלוי וחשוף לאילנה דיין בתוכנית "עובדה", היא מספרת על כל מה שעשתה וראתה אחרים עושים במסגרת פעולות תג מחיר: איך השחיתה ג'יפים בתוך בסיס של צה"ל, איך לקחה חלק במפגש הסודי של חבורה קטנה שתכננה להרוג ערבים ולהבעיר את הר הבית. ואיך לכל זה קשור איתמר בן גביר? צפו

רוני חן, שהייתה חברה בתא הכי קיצוני ואלים של צעירי תג מחיר, החליטה לשבור שתיקה ובריאיון גלוי וחשוף לאילנה דיין בתוכנית "עובדה", היא מספרת על כל מה שעשתה וראתה אחרים עושים במסגרת פעולות תג מחיר: איך השחיתה ג'יפים בתוך בסיס של צה"ל, איך לקחה חלק במפגש הסודי של חבורה קטנה שתכננה להרוג ערבים ולהבעיר את הר הבית. זה התחיל כשהייתה בת 15.

היא מוסרת עכשיו עדות יוצאת דופן: מה ידע, ועשה, איתמר בן גביר, כיום חבר כנסת, שהיה האיש שהכניס אותה לתוך העולם הזה ושימש מעין פטרון שלה. "אני אגיד לך משפט שהוא אמר לי", היא מספרת לאילנה דיין, "'תחשבי כל הזמן שיש לך מצלמה מעל המצח ומיקרופון מתחת לשפתיים'".

זה קרה ב-15 במאי 2011. רכב פלסטיני מוצת מול גבעת האבות, באזור חברון, במסגרת פעולות תג מחיר. עכשיו, חן מתוודה מול המצלמה שהיא זו שביצעה את ההצתה הזו, ומגלה שתכננה ובצעה אותה בזמן שהיא נמצאת במעצר בית בביתו של איתמר בן גביר, שאמור לפקח עליה מטעם בית המשפט.

"יש שם רכב (פלסטיני) מול גבעת האבות, רכב בצבע אדום", היא מתארת. "ואני מתחילה לעקוב אחריו – מתי הוא חוזר, מתי הוא נכנס. אני מתצפתת עליו ואני אומרת 'איפה הבעיות? מצלמות שיש באזור, וחיילים בש"ג שיראו אותנו עוברים, חוצים את הכביש'".

חן חושפת לראשונה י. "היינו בשבת אצל איתמר בן גביר, ואני פוגשת שם חייל", היא מספרת. "דיברנו, ואני מבינה שהוא ימני והוא משלנו. הלכתי לבקר אותו כמה פעמים בש"ג. שאלתי אותו: 'תקשיב, מתי אתה נמצא פה? באיזה לילות?' הוא אומר לי 'עוד יומיים'. שאלתי אותו לגבי מצלמות, מה עובד ומה לא עובד, ובדיוק המצלמה שהייתה על הרכב – לא עובדת. אמרתי לו: עוד יומיים כשתהיה פה, לא משנה מה אתה רואה – אתה לא עוזב את הש"ג, ואם אתה רואה ניידת משטרה תשרוק. אם לא, הכל בסדר".

עם חברותיה הן מחליטות ללכת ל"בר מצווה", שם קוד לפעולת תג מחיר. הן כולן מתכנסות בביתו של בן גביר, כשהוא לא בבית, ומשם הן יוצאות בחושך לעבר הרכב. "שלושתנו הולכות לכיוון הרכב האדום. אנחנו מוצאות צמיג ודוחפות אותו מתחת לרכב. אני סופגת את הבד בבנזין כדי שהצמיג יידלק, וזורקת את הגפרור". מיד אחרי ההצתה חוזרות חן וחברותיה לביתו של איתמר בן גביר.

"באזור השעה עשר בבוקר איתמר מגיע", היא מתארת, "והוא מתחיל להתעצבן. אבל רק בכאילו". חן מתארת שבן גביר אמנם נוזף בה על הפעולה – מחשש שביתו מאוזן – אבל מסמן לה באמצעות הנפת אגודל שהוא מרוצה מהמעשה. הוא גם מבין, כנראה, איך בוצעה ההצתה: "הוא ראה את הבקבוק, היה בו עוד טיפה בנזין. הוא לוקח את הבקבוק, פותח את הדלת, שופך את הבנזין שנשאר".

שנה אחרי שהחליטה לעזוב את הגבעות, חן מקבלת פנייה מהשב"כ ומחליטה לספר להם גם את מה שהיא יודעת על איתמר בן גביר. "זה בא ממני", היא מסבירה. "אמרתי להם שאני חושבת שאיתמר בן אדם מסוכן, התחלתי לספר להם דברים, והם אמרו לי: 'איתמר פוליטיקאי, אנחנו לא ברוסיה, איתמר יכול לעשות ככל העולה על רוחו ולנו אסור לגעת בו או לשמוע על דברים שהיו'". חן אומרת שסיפרה לאנשי השב"כ גם על אירוע הצתת הרכב, ועל חלקו של בן גביר בהעלמת הבקבוק, "אבל הבנתי שהוא לא מעניין אותם".

תגובת איתמר בן גביר לעובדה: "מהרגע שבו התפרסמו הסקרים שמראים כי הפופולריות שלי בשיא, חיכיתי לתחקיר 'עובדה' ולהשמצות שיבואו. לא יעזור לכם, רואים לכם. פייק התחקיר שהבאתם הוא ריאיון על דברים שהתרחשו מלפני 14 שנה (טוב שלא הבאתם את הגננת שלי בגן שולה). חנה חנניה, המרואיינת, היא כפוית טובה שבגיל 14 ברחה מהבית ונותרה ברחוב, ובעצה אחת עם משפחתה הצעתי לה מקום אצל אמי ז"ל, שהתנהגה איתה כמו בת. אמא שלי ז"ל ואשתי הצדיקה אילה פתחו בפניה את הבית, נתנו לה אוכל ובגדים ומיטה חמה שלא תיפלט לרחוב. כל זאת בידיעה מלאה של הוריה ושאר בני משפחתה, שעמדו איתי בקשר קבוע ורציף והודו לי.

"אין זה סוד כי מזה תקופה גורם מסוים פנה לחן ולנערי גבעות לשעבר וביקש מהם להתראיין נגדי. אם כל מה שמצאתם הוא אוסף של טענות שקריות, בסגנון ששלחתי אותה למשל להתגרות בערבים, או שעברתי בשתיקה על מעשה של נזק לרכוש – הרי שמדובר בתחקיר מביך, שברור שנועד למטרה אחת: לפגוע בי פוליטית.

"הציבור לא טיפש ויודע שסימנתם אותי כדי לנסות להוריד את מספר המנדטים שאני מקבל. אם דברי הגברת, שהיום היא בת 28, היו אמת, מעניין מדוע כאשר נחקרה בשב"כ על שריפת הרכב בזמן אמת והציעו לה להעיד נגדי בתמורה לסגירת התיק נגדה, אמרה שמדובר בשקר. מעניין מדוע פתאום, כשהיא בת 28 (עשר שנים אחרי היותה קטינה), היא נזכרה לספר סיפור בעיתוי לא מקרי, שבו הפופולריות שלי בשיא ובשמאל ובחמאס החליטו שחייבים להוריד את בן גביר, 'אחרת הוא יהיה השר לביטחון פנים'".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *