עוד מפלה לבנט: חוק העלאת שכר המינמום אושר

בכירים בקואליציה מבהירים: אירוע ההצבעה על חוק שכר המינימום משמעותי. לא ייתכן שכל אחד יעשה כרצונו. כך נראית התפרקות

 

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומיות את העלאת שכר המינימום.

בנט וסער זעמו על כך שהעבודה ומרצ החליטו על ההיעדרות מהמליאה, ורע״מ הודיעה כי תתמוך, בניגוד למשמעת הקואליציונית. הם ניסו להטיל וטו כך שכל חברי הכנסת יחויבו להתנגד, אך לא הצליחו בכך. בעקבות כך, ראש הממשלה בנט וחברי הכנסת של תקווה חדשה נכנסו למליאה כדי להצביע נגד ההצעה. למרות זאת, ההצעה אושרה

 

מליאת הכנסת דחתה בקריאה טרומית את הצעת חוק שכר מינימום (תיקון – העלאת שכר המינימום), התשפ"ב-2021 של חברי הכנסת אוסאמה סעדי ואחמד טיבי, אליה הוצמדו הצעות של חברות הכנסת נעמה לזימי ואורלי לוי אבקסיס.

בהצעה של חברי הכנסת סעדי וטיבי תמכו 23 מול 4 שהתנגדו.

בהצעה של ח"כ לזימי תמכו 19 מול 3 שהתנגדו.
בהצעה של ח"כ אבקסיס תמכו 22 מול 4 שהתנגדו.
ההצעות יועברו לוועדת הכנסת שתכריע איזו וועדה תכין אותן לקריאה הראשונה.

מוצע להעלות את שכר המינימום כך שיעמוד על 7,440 שקלים חדשים לחודש ו-40 שקלים חדשים לשעה.

בדברי ההסבר נכתב: "מטרת הצעת חוק זו להבטיח למקבלי שכר מינימום תוספת לשכרם, בשל ההתייקרות במחירים בשוק ובצרכים הבסיסיים, לאפשר מתן תוספת המגיעה לעובדים החלשים שעשוי למנוע את שחיקת שכרם בעקבות אינפלציה, ולעזור להם להתמודד עם יוקר המחיה ועם העלאות המחירים המתמשכות.

עובדים במשק בשכר מינימום, מרביתם מפרנסים יחידים למשפחתם, אינם משתכרים בשכר הולם, ומתמודדים עם קושי במחיה ובכיסוי ההוצאות והצרכים הבסיסיים שלהם ושל בני משפחתם."

ח"כ נעמה לזימי: "החוק הזה יעבור כי אנחנו נצא מהמליאה, גם כדי לשמור על המשמעת הקואליציונית וגם כדי שזה יעבור. למרות הכאב הגדול שלי לא להצביע בעד, אני יודעת שזה המהלך הנכון, גם למען שלמות הקואליציה וגם עבור ציבור העובדים שחי בעוני."

סגן השר אביר קארה השיב בשם הממשלה: "העלאת שכר המינימום בצורה שאתם מציעים תפגע בחלשים ביותר בחברה הישראלית, תדלק את האינפלציה ואת עליית המחירים. לשכר מינימום יש השלכות מזיקות על הכלכלה. במדינות המפותחות בעולם שאנחנו רוצים להידמות להן, העיקרון המרכזי הוא שכשיש ארגון עובדים אין מדינה, יש עסקאות בין עובד למעביד. שיתוף הפעולה שלכם צריך להיות לקידום התחרות, אתם לוביסיטים של יוקר המחייה, אתם עושים הכל כדי שהמחירים לא ירדו. אם אנשים יפלטו משוק התעסוקה זה יהיה בגלל ההצעה הזו."

 

בכירים בקואליציה מבהירים: אירוע ההצבעה על חוק שכר המינימום משמעותי. לא ייתכן שכל אחד יעשה כרצונו. כך נראית התפרקות

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *