עושים סדר: מה יפתח החל מהיום

הממשלה אישרה שורת הקלות משמעותית

הממשלה אישרה שורת הקלות נוספות אשר יאפשרו את המשך חזרת המשק לפעילות בצל הקורונה. התקנות מבטלות את מגבלת היציאה מהבית, מלבד אל המקומות והפעילויות שנאסרו בתקנות.
 
החל מהיום הותרה פתיחת פעילויות ועסקים נוספים ובכלל זה: ספריות, כל סוגי הטיפולים (שאינם רפואיים) בגוף האדם, רפואה משלימה, מלונות וצימרים, שמורות טבע, אתרי מורשת וגנים לאומיים, גני חיות וספארי. כמו כן, הותרה הפעלת בריכות שחייה עבור ספורטאים תחרותיים ובריכות טיפוליות.

נקבע כי מועד הפעלת הקניונים, השווקים וחדרי הכושר יהיה ביום ה׳, 7 במאי, 2020.

– מפעיל קניון יחויב בעמידה בכללים לשם שמירה על בריאות הציבור ויחתום על כך באמצעות טופס מקוון המצוי באתר משרד הכלכלה, שיועבר להמשך טיפולה של הרשות המקומית.

במסגרת הכללים ימונה עובד שיהיה אחראי לביצוע הפעולות לשם שמירה על בריאות הציבור בקניון. יעשה ויסות של כניסת האנשים לקניון, לרבות עובדי הקניון, כך שבכל עת לא ישהו אנשים בקניון ביחס של יותר מאדם אחד לכל 20 מ"ר.

יוצב שלט לעניין מספר השוהים המותר במקום. תיעשה הקפדה על שמירת מרחק של 2 מטר בין האנשים בקניון לרבות בתורים. יסומנו מקומות מיועדים לממתינים בתור וכן שלטים לעניין שמירה על מרחק.

מפעיל של קניון יקפיד ככל הניתן שלא יהיו במעלית יותר מ-2 אנשים. תיעשה הקפדה על שמירת כללי היגיינה לרבות חיטוי משטחים. בשטחי הקניון יוצבו מתקנים עם חומר לחיטוי ידיים במקומות נגישים וזמינים. לא תתאפשר ישיבה לצורך אכילה בשטח הקניון.

תותר פתיחה של שוק קמעונאי לאחר אישור ראש הרשות המקומית ובכפוף לתנאים הבאים: הרשות המקומית תווסת את כניסת האנשים לשוק, לרבות העובדים ובעלי העסקים, כך שבכל עת לא ישהו אנשים באזור הפתוח לציבור ביחס של יותר מאדם אחד לכל 20 מ"ר.

הרשות המקומית תקבע ותיישם מנגנון להגבלת מספר השוהים בשוק, וכן תציב שלט לעניין מספר השוהים המותר במקום.

הרשות המקומית תקפיד ככל האפשר, על שמירת מרחק של 2 מטרים לפחות בין אנשים בשוק רבות בתורים וזאת לשם מניעת צפיפות.

יסומנו מקומות המיועדים לתור ויוצב שלט לעניין שמירה על מרחק. תיעשה הקפדה על כללי היגיינה וחיטוי משטחים. בשטחי השוק יוצבו מתקנים עם חומר לחיטוי ידיים.

הרשות המקומית לא תאפשר ישיבה לצורך אכילה של מבקרים בשטח השוק ולא תאפשר כניסת אנשים שאינם עוטים מסיכה לשוק.  

מפעיל ספרייה יחויב בתנאים נוספים הכוללים הצבת מחיצה בדלפק ההשאלה למניעת רסס, והפרדת ספרים שהוחזרו לספרייה למשך 3 ימים.

בנוסף נקבע לגבי חנויות או עסקים לטיפולים לא רפואיים כי המפעיל רשאי להכניס מספר לקוחות ביחס של אדם על כל 15 מ"ר משטח המקום הפתוח ללקוחות, או יחס של 2 אנשים לכל קופה לפי הגבוה מביניהם.

עוד נקבע כי על אף איסור ההגעה לחוף הרחצה, יותר מעבר בחוף לצורך פעילות ספורט ימית.

בוטלה המגבלה על תפילה במרחק של 500 מטרים ממקום המגורים\עבודה (נותרת מגבלה של 19 אנשים בשעת תפילה במקום פתוח).

יותר קיום ברית מילה בהשתתפות של עד 19 אנשים (במקום 10).

במקום ציבורי ובמקום עבודה נקבע כי בבניין של מעל 5 קומות תתאפשר שהייה של חצי מהתפוסה המירבית המותרת במעלית (אפשרות לשהייה של מעבר ל-2 אנשים במעלית).

נקבע שטיפול נפשי יותר לקיום גם ללא מסיכה, ובלבד שישמר מרחק של 3 מטר בין המטפל למטופל.

הפעלת מקוואות – נקבע כי לצד המגבלות הקיימות עד כה (במקווה גברים עד 3 אנשים ובמקווה נשים תוך תיאום הגעה מראש) יהיה נוכח אחראי מטעם המפעיל לצורך קיום הוראות התקנה.

בכל הנוגע למגבלות בישובים שמרבית תושביהם מוסלמים, הוארכה הוראת השעה עד ליום א׳, 10 במאי, 2020 כך שלא תותר פתיחת חנויות ועסקים בין השעות 19:30 ל- 3:00.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *