עידכונים מהעולם: אין עדיין עדות שהוריאנט עמיד בפני החיסונים

למרות ההיסטריה העולמית, למשרד הבריאות עוד אין שום עדות, וגם לא הערכה, שהזן החדש עמיד בפני חיסונים. לכן הקריאה של ראש הממשלה בנט הייתה ונותרה – לכו להתחסן.

שר הבריאות של דרום אפריקה אמר כי מחקרים ראשוניים מעלים כי הווריאנט אכן עלול להיות מדבק יותר. עם זאת, הוא הוסיף כי התגובה של בריטניה ושל מדינות נוספות באירופה "אינה מוצדקת".

ראש המרכז האמריקני לבקרת מחלות זיהומיות, ד"ר אנתוני פאוצ'י, אמר כי איסור על טיסות ממדינות שהווריאנט החדש נמצא בהן הוא אפשרי – אבל צריך לדעת יותר לפני הטלת אמצעים נוקשים. "אנחנו צריכים ללמוד את העובדות", הוסיף בריאיון ב-CNN. "כרגע אין שום אינדיקציה שהווריאנט הגיע לארצות הברית".

מדינות האיחוד האירופי הסכימו לעצור זמנית את הנסיעות לדרום אפריקה בעקבות הווריאנט החדש – כך מסרה נשיאות האיחוד.

בעקבות הווריאנט: שוויץ הודיעה שישראלים יגידו למדינה יידרשו לספק בדיקת קורונה שלילית ולהיכנס לבידוד של 10 ימים

הכניסה למדינה תותר רק לישראלים אזרחי שוויץ או בעלי אישור שהייה במדינה, כך על פי הדיווח ברויטרס. מגבלות דומות יוטלו על מדינות דרום אפריקה, על הונג קונג ועל בלגיה

ארגון הבריאות העולמי מוסר כי ראיות ראשוניות מצביעות על כך שהווריאנט החדש נושא סיכון גבוה יותר להדבקה לעומת הווריאנטים האחרים. קבוצת היועצים קבעה כי הוא צריך להיות מוגדר כ"מדאיג"

בהולנד, ברים, מסעדות וחנויות לא חיוניות ייסגרו ב-17:00 למשך 3 שבועות החל מ-28 בנובמבר.

בישראל, מנכ"ל משרד האוצר רם בלינקוב אמר היום במהלך דיון על הווריאנט החדש כי הרזרבות הקיימות לא יספיקו במקרה של סגירת המשק. מנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש הבהיר: אל תניחו שבשבוע הבא כבר נהיה עם מסקנות .

יצרניות החיסונים ברחבי העולם הביעו אופטימיות לגבי יכולתן לייצר גרסה מותאמת לווריאנט אומיקרון. ההערכה הכללית בפייזר היא שיידרשו כ-100 ימים לפתח ולייצר גרסה חדשה בכפוף לקבלת אישור מתאים. גם בחברות מודרנה ונובה-וקס אומרים דברים דומים, וניכר כי לא צפוי ניסוי שלב 3 חדש עבור הגרסה החדשה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *