עימות סוער בכנסת: לפיד תקף – נתניהו הלם בחזרה

מהומה במליאה לאחר שהכנסת דחתה את הצעת החוק שדורשת מנאשם בפלילים לכהן כראש ממשלה. יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד תקף את ראש הממשלה נתניהו שלא נותר חייב

מהומה במליאה לאחר שהכנסת דחתה את הצעת החוק שדורשת מנאשם בפלילים לכהן כראש ממשלה.

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד תקף את ראש הממשלה נתניהו: "אנחנו בעיצומו של המשבר הגדול והראש של ראש הממשלה במקום אחר – הוא לא איתנו, והתוצאות בהתאם".

ראש הממשלה נתניהו משיב ללפיד: יאיר לפיד אל תצחיק אותי. עשית פה עסקים אפלים. עשרות פגישות סתר עם נוני מוזס וסיקור חיובי. אתה בא לדבר על כתבי אישום? אתה מדבר על שלטון החוק? מה על השיוויון בפני החוק?

אתה אמרת שאם תצטרך עצה בעניין איראן אתה תפנה אליי. קודם לכן אמרת שאתה לא מבין בכלכלה אז אתה בטח תפנה אליי גם כן. ביחסי חוץ אתה גם לא מבין. בוא נגמור את כל הסאגה הזאת אם תשב על כיסא קטן ליד הממשלה ונגמור עם זה.

עד אז תן לעבוד ואל תפריע לדמוקרטיה. תן לציבור להחליט.

לפיד טען כי החוק "לא בא להטריד או להטריל, אלא לוודא שראש הממשלה עוסק בניהולה של ממשלת ישראל". נתניהו השיב: מיליונים בחרו בי – אחרי שתפרו לי תיקים עכשיו מנסים לתפור לי חוקים. נתניהו אמר ללפיד כי אביו התנגד בעבר לחוק זהה כמו זה שלפיד העלה כעת – לפיד השיב: "אבא שלי התייחס לחוק אחר, אם היית מקשיב לאבא שלך ולא נוגע בכסף – לא היית עומד לדין על שוחד".

יאיר לפיד תקף את נתניהו ואמר: "הבן אדם הולך ומתחרפן לנגד עינינו. ראש מדינה לא שולח מכתב כזה ליועמ"ש בגלל ציוץ בטוויטר", אמר לפיד בהתייחס למתקפה של נתניהו אתמול על מנדלבליט. "הצעת החוק הזו לא נועדה להטריד ולהטריל – היא נועדה לוודא שראש הממשלה עוסק בניהולה של ממשלת ישראל".

לפיד המשיך: "אנחנו בעיצומו של המשבר הגדול – והראש של ראש הממשלה במקום אחר. הוא לא איתנו, והתוצאות בהתאם". לפיד תקף את התנהלות הממשלה מול נגיף הקורונה וציין שורת מנהיגים מהעולם שהתמודדו עם הנגיף היטב לטענתו. "המנהיגים האלה עשו דבר אחד – הם הלכו לעבוד בזה, בנו צוותי קטנים ויעילים. נתניהו בנה ממשלה עם 36 שרים. הם איחדו את האזרחים סביב מטרה משותפת, הוא לא מפסיק להסית, להתבכיין ולהתקרבן".

נתניהו השיב "ציבור עצום, חסר תקדים בגודלו, נתן בי את אמונו בבחירות האחרונות. למעלה ממילון אזרחים הצביעו בפתק שעליו היה כתוב 'הליכוד בראשות בנימין נתניהו', והליכוד בראשותי קיבל יותר קולות מכל מפלגה אחרת בתולדות ישראל. והנה באים יאיר לפיד ואיימן עודה ורוצים לפגוע ברצון העם כפי שקורה במשטרים רודניים. הצעת החוק הפרסונלית הזו היא עיוות מוחלט של הדמוקרטיה. איפה מעבירים חוקים כאלה לסיכול ממוקד של נבחרי ציבור?", הטיח נתניהו.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. לפיד שר.י שרלטן רמאי נבזה בזוי משוקץ דומה לכלב. איך רבש.ע יצור זה חי ונושם בעולמך הוא שיא הרשעות

    רבש.ע סלק מאתנו המנוול לפיד לצמיתות

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב