עימות סוער ברדיו: בן גביר למגיש החרדי: "אל תזלזל ואל תבטל גדול דור". האזינו

ח"כ בן גביר לאבי מימרן: בטוח שהראשון לציון אמר את הדברים בשל פסק ההלכה, אני לא עולה לשידור כדי להגיב על דברי הרב, גדלתי בבית מדרש שבו ניתן כל הכבוד לרבנים. האזינו

חבר הכנסת מהציונות הדתית הפופולארי שלאחרונה נוסק מאוד בסקרים, התראיין ברדיו לאבי מימרן והתייחס למתקפה של הראשל"צ הרב יצחק יוסף נגדו.

"בטוח שהראשון לציון אמר את הדברים בשל פסק ההלכה, אני לא עולה לשידור כדי להגיב על דברי הרב, גדלתי בבית מדרש שבו ניתן כל הכבוד לרבנים. אני לא עליתי לקיים כאן דיון הלכתי, את זה מקיימים בבית המדרש, גדול דור מול גדול דור. גדול ישראל הרב דב ליאור הותקף תמיד בידי אנשי בנט שהוא פוסק באופן חרדי מדי".

"באמת לא עליתי לדבר על משמעות של תלמיד חכם וגדול דור. אבל הרמב"ם ורבי עקיבא בעצמם עלו להר הבית, אני מציע כמו שאני מציע להרבה אנשים לא לזלזל בגדולי דור משום צד. אבל להגיד 99% מהרבנים פוסקים נגד עלייה להר הבית זה לא נכון. אל תבטל דעת מאות תלמידי חכמים".

"אני שמעתי פוליטיקאים שתקפו, במיוחד מאז שהסקרים מראים פופולאריות לציונות הדתית ולעוצמה יהודית. אני רוצה להרגיע אותם – אנחנו באותו גוש. מי עומד לידם ומתייצב בכל דיון מול גלעד קריב. אני קורא להם, אל תירו בנגמ"ש, המטרה שלנו משותפת כולנו רוצים לשלוח את מתן כהנא ונפתלי בנט הביתה".

בן גביר המשיך ותקף בעימות: "מי מחכך ידיים בהנאה כשתוקפים אותי? אותם אלו שרוצים לפרק את הגוש. אני חד וחלק אומר שמי שרבותיו אומרים לו להצביע, שילך לפי דעת גדול הדור שלו. אני לא קורא לאנשים לשנות את דעת רבותם. אתה עושה לי עוול שאתה אומר שאני קונה אנשים בגלל שאני לאומן, אני תמיד הייתי הראשון שהתייצבתי בגזירת המעונות, רצתי מחניון לחניון בו היו בני הציבור החרדי בדרך למירון. בקורונה כעורך דין עזרתי לאלפי חרדים. אי אפשר לכמת את זה ללאומניות".

"אני אוהב את הרב גפני את הרב ליצמן את הרב דרעי ואני אומר בצורה ברורה מי שנוהג לפי גדול דור מסוים שימשיך, גם אני עשיתי את זה, בבחירות השלישיות הלכתי ראש בקיר עד הסוף כנגד עצות כולם רק בשל מה שאמר לי גדול הדור שלי, הרב דוב ליאור להמשיך ואני מודה על זה עד היום".

בן גביר אמר בסיום הראיון: "אתה אבי מימרן, הולך לפי דעת מרן חכם שלום כהן, אני פונה לאלו שלא הולכים לדעת רבני הסיעות החרדיות ואנחנו יודעים שיש מלא כאלה שיצביעו לנו, אל תחששו מהפופולאריות שלי, הימין צריך לנצח ביחד".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *