עין תחת עין – סיפור מפעים שאירע בת"ת 'תפארת יוחנן' קארלין סטאלין במודיעין עילית

אחד התלמידים, בחור צעיר טהור לב, סימן בכרטיס המבצע שלו את הקבלה "להתחזק בשמירת העיניים". לאחר זמן, כאשר נשאל מדוע בחר דווקא בדבר זה, בעצמו לא ידע להסביר מדוע…

היה זה לאחר אסון מירון. בשבוע שלאחר המאורע שנחרט בדיו של דם בדפי ההיסטוריה, נוכח ארבעים וחמשה הקרבנות הטהורים שנלקחו בחטף. בין כתלי הת"ת נערך מבצע של 'קבלות טובות' תחת הכותרת: "ולא יבוש מפני המלעיגים עליו בעבודת השם", במסגרתו קבלו עליהם התלמידים חיזוקים מיוחדים לאותה תקופה – עד חג השבועות, במטרה "לעשות רצון אבינו שבשמים, בחיזוק לרגל המצב הקשה [ברקע מבצע 'שומר החומות'], לעילוי נשמות הנפטרים, לרפואת החולים שיתרפאו, ולישועת כלל ישראל" – כפי שנכתב בכותרת המשנה של המבצע.

כדי להקל על התלמידים הוכנה רשימה של כשלושים קבלות טובות, כדי שכל אחד יבחר לעצמו במה להתחזק ומה לשפר לפי תחושתו האישית.

אחד התלמידים, בחור צעיר טהור לב, סימן בכרטיסו קבלה להתחזק ב"שמירת עיניים". לאחר זמן, כאשר נשאל מדוע בחר דווקא בדבר זה, בעצמו לא ידע להסביר מדוע.

חלפו שבועות ספורים. הגיע ערב חג השבועות. היום בו הסתיים מבצע חיזוק זה. אותו בחור, יחד עם כל חבריו, נסע לחצר הקודש קארלין לקראת קבלת התורה בצילא דמהימנותא. עלה אל מרומי גבהי הפארנצ'ענס החדשים, וצנח יחד עם כולם בקריסה הנוראה רח"ל.

יחד עם כל הפצועים הובל הבחור לבית הרפואה, כאשר עינו חבולה, כחולה ונפוחה, באופן מפחיד. אך, עוד בעיצומו של חג כבר שוחרר הבחור לאחר שבוצעו בו כל הבדיקות המקיפות, והתברר כי עינו יצאה בריאה ושלימה בנסים עצומים – כמילימטר אחד הפריד בין פגיעה אנושה בעין עצמה חלילה. ולמרבה הפלא, הוא אף לא חש שום ייסורים במשך כל התקופה.

היתה זו יד ד' לשמור על הבחור היקר, יחד עם שרשרת הנסים העצומים שהתרחשו באותו מעמד, ולהביאו לזכות של התחזקות בשמירת העיניים, ללא סיבה מיוחדת בדווקא – כדי שיזכה לנס עצום בשמירה עליונה על עינו.

הנה לנו חיזוק גדול, טרם צאתנו לדרכים המסוכנות, תרתי משמע, לשמור את עינינו בקדושה ובטהרה, וכך נזכה לשמירה יתירה מאת שומר ישראל.

(הרב אהרן ברגמן, 'המבשר'; ייש"כ להרב פנחס זרביב מכון 'למעשה'. לתגובות ולחומר נוסף: [email protected])

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *