עיריית בני ברק אישרה את הצעת וידר: השוטר הערבי שנרצח יונצח בעיר

מועצת העיר בני ברק אישרה כעת את הצעתו של חבר המועצה יעקב וידר להנציח בעיר את רס"מ אמיר חורי ז"ל. ג'ריס חורי: "מחמם את ליבנו", יעקב וידר: "כלל תושבי בני ברק מעריכים את עוז רוחו וגבורתו של רס"מ חורי

מועצת העיר בני ברק התכנסה הערב לדיון מיוחד בהצעתו של חבר מועצת העיר ויו"ר סיעת הליכוד, יעקב וידר, להנציח בעיר את זכרו של גיבור ישראל, רב-סמל מתקדם אמיר חורי ז"ל מיחידת האופנועים המשטרתית של מרחב דן – ואישרה אותה ברוב עצום.

כזכור, רס"מ חורי היה הראשון להגיע לזירת פיגוע הירי הקשה בבני ברק בה נרצחו חמישה בני אדם. חורי לא היסס לרגע, הסתער ועצר את מסע הרצח האכזרי של המחבל, אך במהלך קרב היריות עם המחבל, נפצע חורי למרבה הצער באורח אנוש ופונה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה, שם בתום מאמצי החייאה קבעו הצוותים הרפואיים את מותו.

למרות שרס"מ חורי הוא שוטר ערבי-נוצרי תושב נוף הגליל, הצעתו של יו"ר סיעת הליכוד יעקב וידר להנציח את זכרו בבני ברק זכתה לתמיכה רבה. ראש העיר בני ברק אברהם רובינשטיין נפגש עם בני משפחתו של רס"מ חורי והודיע כי יתמוך בהנצחתו בעיר וחברים רבים במועצת העיר הביעו גם הם את תמיכתם, כך שלראשונה בהיסטוריה הוחלט הערב להנציח בעיר אדם שאינו יהודי והמיקום המדויק יוחלט בוועדת השמות העירונית.

ג'ריס חורי, אביו של השוטר אמיר חורי, אמר: "נוצר קשר חזק מאוד בינינו ובין הקהילה החרדית בבני ברק, כולל הרבנים ואנשי הדת. כולם הגיעו להלוויה וגם באו לנחם אותנו. אנחנו רואים אחדות שלא ראינו שנים וההצעה לקרוא רחוב על שם בני מחממת את ליבנו".

יעקב וידר, חבר מועצת העיר ויו"ר סיעת הליכוד: "שוחחתי עם ג'ריס חורי, אביו של הגיבור שהפך לסמל עבור כולנו, רס"מ אמיר חורי ז"ל. התרגשתי לראות איך המשפחה מתעלת את הכאב העצום כדי להוסיף אחדות בעם והדגשתי את הערכתם העמוקה של כלל תושבי בני ברק לעוז רוחו וגבורתו של רס"מ חורי. אני מודה גם לחברי המועצה על תמיכתם בהצעה שהגשתי".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *