עיריית רמת גן מציגה: שלטי תועבה – כן – שמע ישראל – לא

אמנון גולדיס בעלי חנות יינות ברמת גן הופתע לקבל שיחה מבכירה בעירייה בטענה שעבר על החוק לאחר שתלה שלט "שמע ישראל" מעל החנות שבבעלותו. גולדיס "מדובר במניעים אנטישמיים ולכן אני לא יוריד את השלט"

אמנון גולדיס בעלי חנות יינות ברמת גן הופתע לקבל שיחה מבכירה בעירייה בטענה שעבר על החוק לאחר שתלה שלט "שמע ישראל" מעל החנות שבבעלותו. גולדיס "מדובר במניעים אנטישמיים ולכן אני לא יוריד את השלט", הבהיר.

"עיריית רמת גן תלתה שלטי תועבה מול החנות שלי ולא יכולתי לסבול את זה ותליתי על החנות שלי שלט שמע ישראל", כך תיאר אמנון גולדיס, בעלים של חנות יינות במרכז רמת גן, בראיון ליומן הצהרים של 'קול ברמה', "בעייריה הניחו לי אזהרה להסיר את השלט, אמרו לי שיש בעיה עם הגודל, כשאמרתי שאני אשנה אמרו לי שצריך אישור ועדה".

הקנס

ח"כ לשעבר עוד דוד מנע אמר בשידור כי: "זכותו של כל אחד לתלות איזה שלט שרוצה, השלט של שמע ישראל ישאר במקומו, אני אעזור לו ואגיש עתירה מנהלית שהשלט ישאר. אני מקווה שהעירייה תתעשת ויאשרו את השלט כמו כל שלט אחר".

אמנון גולדיס לא מתכוון להיכנע ואמר כי: "אני לא מתכוין להסיר את השלט גם אם יתנו לי קנסות, אנשים חילונים מבקשים ממני לא להסיר את השלט ולסייע לי בתשלום הקנסות.

מעיריית רמת גן נמסר בתגובה: "מניפולציות וספינים לא בבית ספרנו. כל שלט בעיר יוצב רק בהתאם לחוק, במיקום מורשה, בגודל מורשה ומהחומרים והגימור המותרים וכפוף לתשלום אגרה. לשום שלט שלא עומד בכללים לא תנתן חסינות מאכיפה אחרת. אם מישהו היה מצביע על יחס שונה לשלט דומה בעל תוכן חילוני אז יש מקום לדאגה".

"האכיפה נגד השלט בוצעה ברמת הפקח בשטח ללא שום הנחיה או מעורבות של הנהלת העיר. לא בכל דבר צריך לדחוף בכח מחלוקת מדון ושנאה", נמסר.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. זה מזכיר לי הסיפור

    הנ"ל מזכיר לי מה שמספרים על האדמו"ר מהגה״ק מנאסויד זי״ע, שפעם אחת הלך ברחוב העיר בוקארעסט ביום שבת קודש כשהוא חבוש בשטריימל על ראשו, ובימים ההם היה מצב היהדות בעיר בוקארעסט בשפל המדרגה, והנה בעודו הולך ברחוב העיר, רץ אחריו איזה יהודי וגער בו לומר, דע לך הרב, שאתה עושה עכשיו חילול ד׳ עצום ונורא, בכך שאתה הולך ברחוב העיר חבוש בשטריימל בשבת קודש.

    השיבו הגה״ק מנאסויד שהיה איש חכם: הנה נא ידעתי מה נחשב אצלכם חילול ד' ללכת בשבת קודש ברחוב עם שטריימל, עכשיו אולי תואיל בטובך לגלות לי הסוד, מה נקרא אצלכם קידוש השם? ענה האיש ואמר: אם חפץ הרב לדעת מה נקרא אצלינו קידוש ד', אספר לך משהוא מדהים: "הנה אחד מהשכנים שלי עשה ברית מילה לבנו והוא כיבד את הכומר בסנדקאות" עכשיו אמור נא לי, האם אין זה קידוש ד' גדול???????????…. עד כן הסיפור העצוב.

    ובעוונותינו הרבים כאשר נתבונן על פני העולם
    נראה שקצת מעין זה שכיח מאד בימינו,
    אשר בני אדם בקוצר דעתם אין יודעים לברר לעצמם
    מהו חילול ד׳ ומהו קידוש השם.

    יש אנשים שעושים מעשים חמורים ביותר (כמו הנ"ל, בלייקווד: שוטרים גוים גמורים רוקדים בחתונה החרדית) שגורמים לחילול שמו יתברך, באופן החמור ביותר רח״ל, ובכל זאת הם (המחותנים) מדמים לעצמם שבכך הם מקדשים שם שמים, וסבורים בלבם שמעשים אלו הם חובה וקדושה, וההכרח לעשותם כך, וחושבים כי רק בכך יהיה קיום ליהדות ח"ו. והוא רחום יכפר עון וגו '.

    וזהו אחד מהצרות הגדולים ביותר של דורנו, שישנם כאלו שאינם יודעים מה היא מצוה ומה היא עבירה, ומה מותר ומה אסור, מה צריך לעשות ומה לא. כך יש לך אדם שהוא בורר לעצמו לעשות איזה דבר איום ונורא רח״ל, ובנפשו ידמה שהוא עושה כעת מצוה גדולה אשר כל העולם כולו עומד עליו, ולעומת זאת יברר לעצמו לעשות איזה עבירה חמורה, כגון לשון הרע, רכילות, שקר, ליצנות וכמעשה הנ"ל, וכדומה, ואת זה יחשיב למצוה רבה??? חס ושלום.

    הגורם לכל זאת, הוא מיעוט לימוד התורה, כי כך הוא דרכו של יצר הרע לגרום לבני אדם שלא ללמוד תורה, ושוב יוכל להמיתם להפוך עבירה למצוה, ומצוה לעבירה. על זאת שנו חכמים (אבות ב, ה') אין בור ירא חטא ולא עם הארץ חסיד, דהיינו שאסור לו לעם הארץ להתחסד כי עלול הוא לעשות מעשים חמורים ולחשוב שהוא עושה בכך חסידות גדולה רח"ל.

    "וְה֤וּא רַח֨וּם יְכַפֵּ֥ר עָוֺן֮ וְֽלֹא־יַֽ֫שְׁחִ֥ית וְ֭הִרְבָּה לְהָשִׁ֣יב אַפּ֑וֹ וְלֹא־יָ֝עִ֗יר כָּל־חֲמָתֽוֹ"

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב