עיתונאית מרשת שמזוהה עם פוטין: "התקשורת מציגה רק צד אחד"

פאולה וטטיאנה, שתי עיתונאיות שנמצאות במוסקווה – אח של השלטון והשנייה משדרת מרדיו עצמאי בראיון לערד ניר: "זו לא תעמולה אלא נקודת מבט", טענה

פאולה וטטיאנה, שתי עיתונאיות שנמצאות במוסקווה – אח של השלטון והשנייה משדרת מרדיו עצמאי בראיון לערד ניר: "זו לא תעמולה אלא נקודת מבט", טענה עיתונאית RT.
 

פאולה, יהודייה דרום אפריקאית, חיה ונמצאת בימים אלו במוסקווה: "אני הולכת ברחובות והחיים נמשכים כרגיל. עם זאת, השיח הוא על מה שקורה מעבר לגבול". תיארה פאולה את התחושות ברחוב הרוסי בימים אלו. "יש סוג אחר של חרדה אנשים לא בטוחים ב-100% מה קורה באוקראינה. ובנוסף, רוב הרוסים מודאגים כי הם לא יודעים מה העתיד צופן להם".

"זאת נקודת המבט הרוסית. הגבול בין תעמולה לבין עמדה הוא גבול עדין, אסור לנו להטיח האשמות בתעמולה כאשר למעשה מדובר בנקודת מבט". אמרה והוסיפה: "הרבה אנשים כאן ברוסיה, חשים שהצדק איתם. האוכלוסייה חלוקה בדעותיה לגבי המלחמה, יש כאן לא מעט אנשים שטוענים שהמלחמה מוצדקת, שנאט"ו, האירופאים והאמריקנים אינם מקשיבים לפוטין בשמונה השנים האחרונות".

מנגד, טטיאנה פלאנגהאוור מרדיו "אקו מוסקווה", העבירה ביקורת על המשטר הרוסי, נשארה במוסקבה וממשיכה לדווח משם. "אני בסדר, אני חופשייה ובחיים", פתחה את דבריה.

,טטיאנה הציגה תמונה אחרת: "יש אנשים שהבינו שהמצב הכלכלי של רוסיה רע מאוד. אני רואה תורים לחנויות, לבתי המרקחת, כי אנשים הבינו שאנחנו כבר לא יכולים לקנות דברים כמו תרופות או בגדים, והם ממש בהלם". במקביל, המשיכה לתאר: "אנחנו יכולים לראות שהתעמולה הולכת ומתחזקת.

"האנשים שעובדים בבתי הספר או ברשויות השלטון למיניהן מחויבים לכתוב משהו שמעיד על תמיכה בפוטין בפייסבוק או ברשת החברתית VK, ולהשתמש בסימן הנורא הזה Z. אני מרגישה כאילו אני בגרמניה של שנות ה-20 או ה-30". לטענתה הממשל מנצל את אותם אנשים שתלויים במימון מהממשלה, והם מכריחים אותם להביע תמיכה בקרמלין.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *