עיתונאי חרדי לגמזו: "בבית שמש לא נבדקים בגלל שעשיתם סגר"

פרופ' רוני גמזו, מנהל ״מגן ישראל״ – התוכנית הלאומית למאבק בקורונה, קיים הערב שיחת זום עם כתבים חרדים, אותה יזם דסק ההסברה החרדי במשרד הבריאות, גמזו ייסיר מחר בערים החרדיות לקראת האפשרות של הטלת סגר

פרופ' רוני גמזו, מנהל ״מגן ישראל״ – התוכנית הלאומית למאבק בקורונה, קיים הערב שיחת זום עם כתבים חרדים, אותה יזם דסק ההסברה החרדי במשרד הבריאות.

בין היתר התייחס פרופ' גמזו לעובדה שיש קהילות חרדיות המסרבות להיבדק לקורונה. לדבריו: "הפיתרון הוא הגדלת אמון והסברה". הוא הוסיף ואמר, כי תפקידה של התקשורת החרדית הוא להסביר את חשיבות הבדיקות. אחד הכתבים אף התקיל את גמזו עם העובדה כי בבית שמש רוב התושבים נמנעים מבדיקות בגלל שמשרד הבריאות מיהר לעשות סגר, גמזו השיב כי השאלה היא קשה מורכבת, וכי היו רשויות מקומיות שביקשו לבצע הגבלות תנועה, כדי להקטין את האפשרות להידבקות. הוא גם ציין כי נושא הסגרים ברשויות אדומות, נבחן בימים אלה.

במהלך השיחה טענו הכתבים כי בזמן שבו מגבילים אולמות ומסעדות ל-20 איש, יש חרדים שמתחתנים בווילות פרטיות, בנוכחות מאות, ללא פיקוח. על כך אמר פרופ' גמזו: "זה פשוט אסור. כל אירוע כזה גורם לעשרות נדבקים. כבר בגל הראשון התברר כי מקור ההדבקה מספר 1 הוא אירועי ספורט וחתונות. לכן אני זקוק לעזרה של התקשורת כדי להסביר עד כמה מסוכנות החתונות האלה".

על התחושה במגזר החרדי כי הסגר הוא עונש, השיב פרופ' גמזו כי היו רשויות מקומיות שביקשו לבצע הגבלות תנועה, כדי להקטין את האפשרות להידבקות. הוא גם ציין כי נושא הסגרים ברשויות אדומות, נבחן בימים אלה.

במהלך מסיבת העיתונאים נטען כי משרד הבריאות מונע קיום חתונות במקום פתוח, בשעה שיש הפגנות בנוכחות אלפים. על כך השיב גמזו: "מבחינה חוקית לא ניתן למנוע הפגנות. זה לא נתון למשא ומתן. מבחינה בריאותית הפגנות בהחלט יכולות לגרום להידבקות, כמו כל התקהלות. למי אומר כי הפגנה היא זכות דמוקרטית, אני משיב – יש לך חובה להפגין בצורה בטוחה, עם מסיכה, מבלי להסיר איתו, תוך שמירה על ריחוק ובלי להתחבק".

על הטענה כי הציבור החרדי לא יכול לקבל את האיסור להתחתן במעמד 20 איש בלבד, הוא אמר בתגובה כי הוא מבין את הקושי העצום לקיים חתונות בנוכחות 20 כאשר המשפחה רבה יותר גדולה ושלא ניתן לאפשר קיום חתונות, במספרים גדולים יותר, במקום פתוח, מאחר וכל התקהלות יוצרת הדבקה.

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. ונשמרתם מאוד-זו התורה וזו ההלכה!

    חיבים להתבגר ולהיות אחראים וערבים זה לזה
    ולהקפיד בפקוח נפש שדוחה אפילו שבת.
    חמירא סכנתא מאיסורא

    זלזול בשמירה-הפך התורה! |
    הגב
  2. טענו בחטים והודה לו בפופקורן

    הבן אדם עונה לא לעניין

    במקום שידריכו איך לעשות חתונות בצורה בטוחה, הם מפריחים כל מיני מספרים דמיוניים בלי הסברים

    ולדימיר |
    הגב