עכשיו 14 חושף את ניגוד העניינים החמור שמסבך את מתן כהנא ולשכתו

מלשכת השר כהנא נמסר: כל פעילותו של יועץ השר, שי ויצמן, נעשית באישור ובהנחיית היעוץ המשפטי ע"פ החוק ובאופן גלוי ושקוף

יו"ר מפלגת נעם ח"כ אבי מעוז (הציונות הדתית) בתגובה לחשיפה על ניגוד עניינים לכאורה בסביבת השר כהנא שחשף קובי בורנשטיין בעכשיו 14: "שוב מתברר שמאחורי המילים הגבוהות של מתן כהנא על סידור ענייני דת ומדינה מסתתרים אינטרסים. בדיונים על רפורמת הכשרות התברר כי היא מיועדת לטובת רבנות מסוימת ותיטיב עם ארגון מסוים, וכעת מתגלה כי רפורמת הגיור מיטיבה עם מקורבו. כשמתנתקים מהיהדות, מהיושר ומהערכים נחשפים כל האינטרסים האישיים".

כזכור, שי ויצמן, יועץ השר כהנא לענייני גיור, כיהן עד לא מכבר כמנכ"ל עמותת גיור כהלכה. השר כהנא התחייב בעבר כמה וכמה פעמים 'לפרמל' את הגיור של מי שהתגייר בעבר דרך גיור כהלכה.

לדבריו, "אם נצליח לחוקק חוק גיור, נמצא דרך לקחת את המתגיירים שעברו גיור בגיור כהלכה ו'לפרמל' את הגיור שלהם".

אם כן, לאחר שהרפורמה תעבור, רבני גיור כהלכה יקבלו שכר מהמדינה על הגיורים, כך שהעמותה תהנה באופן ברור ומובהק מהרפורמה, שמי שמייעץ עליה לשר כיהן עד זה לא מכבר כמנכ"ל אותה העמותה. הדבר לא הוזכר כלל בטופס ניגוד העניינים עליו אמור היה היועץ לחתום טרם כניסתו לתפקיד.

מלשכת השר כהנא נמסר: כל פעילותו של יועץ השר, שי ויצמן, נעשית באישור ובהנחיית היעוץ המשפטי ע"פ החוק ובאופן גלוי ושקוף. סוגיית עיסוקו של יועץ השר שי ויצמן נבחנה ע"י הלשכה המשפטית במשרד לשירותי דת יחד עם המחלקה לניגודי עניינים במשרד המשפטים ונקבע כי אין כל מניעה שויצמן יעסוק בחוק הגיור.
אנו מציעים לכל מי שסוגיית הגיור חשובה לו, להכנס לדיאלוג עם השר על מנת להשפיע על החוק במקום לנסות לפגוע בסביבת השר באופן שאינו ענייני.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. כהנא יא זבל יא מנעול. עוד מעט יבא גר גוי וישחט אותך אמן

    זה מה מגיע לך

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב