עלייה במספר הנדבקים בישראל, אך המחקרים מלמדים כי האומיקרון פחות קטלני

משרד הבריאות עדכן הבוקר (חמישי) על עלייה במספר הנדבקים בישראל. במהלך היממה האחרונה אובחנו 1,400 חולים מאומתים לנגיף הקורונה

משרד הבריאות עדכן הבוקר (חמישי) על עלייה במספר הנדבקים בישראל. במהלך היממה האחרונה אובחנו 1,400 חולים מאומתים לנגיף הקורונה.

אחוז הבדיקות החיוביות עומד על 1.44% – וזה מתוך 98,586 בדיקות שבוצעו. מקדם ההדבקה ממשיך לטפס ועומד על 1.34. מספר החולים שמצבם קשה עלה ל- 83 – מתוכם 48 במצב קריטי ו-39 מונשמים.

מחקר בדנמרק גילה כי למאומתים לאומיקרון סיכוי קטן פי 3 לחלות באופן קשה ולהתאשפז בניגוד לזנים אחרים. עם זאת, החוקרים הראו כי שיעור הנדבקים באומיקרון בקרב צעירים מתחת לגיל 30, גבוה לעומת וריאנטים אחרים. מחקר דומה פורסם אתמול בבריטניה.

פרופ' דרור מבורך, מנהל מחלקת הקורונה בביה"ח הדסה סיפר: "אין מספיק נתונים לגבי הצורך של חיסון רביעי, לגבי הבטיחות שלו והמועילות שלו… עצתי היא לא להתחסן עכשיו בחיסון הרביעי ולחכות. אני לא חושב שזה דבר מסוכן מאוד, אבל אני חושב שאנחנו צריכים לעבוד בשקט ולפי הנתונים". אמר את הדברים לניסים משעל וגיא פלג בתוכנית שבע תשע ב103FM.

בריאיון ב"מהדורה המרכזית", הרגיע שר האוצר אביגדור ליברמן ואמר כי "הנגיף הכי מסוכן בעולם הוא הלחץ וההיסטריה". עוד הוסיף: "העמדה שלי מאוד ברורה: חיסונים כן, סגירת משק לא. אנחנו במצב שיש פחות מ-80 חולים קשה ופחות מ-40 מונשמים, במצב הזה אין שום צורך לנקוט בצעדים קשים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *