עלייה מדאיגה במספר החולים הקשים, קשישים יחוסנו במנה שלישית

על פי הדרשבור של משרד הבריאות ‏היום עד לשעה 18:00 אושפזו 12 חולים חדשים במצב קשה, הנתון הכי גבוה מאז י"ד באייר

עלייה מדאיגה במספר החולים  הקשים, על פי הדרשבור של משרד הבריאות ‏היום עד לשעה 18:00 אושפזו 12 חולים חדשים במצב קשה, הנתון הכי גבוה מאז י"ד באייר. מספר הנפטרים ב-5 הימים האחרונים, עלה ל-6. בחודש הקודם, נפטרו 6 חולי קורונה בחודש שלם.

יש לציין כי 68 חולים חדשים נוספו במצב קשה בשבועיים האחרונים. בשבועיים הקודמים היו 16 חולים חדשים במצב קשה.

בעקבות עליית התחלואה התקיים הערב דיון של הצוות לטיפול במגפות של משרד הבריאות. רוב המומחים סבורים כי יש לחסן קשישים במנה שלישית ולדגום גם מחוסנים ומחלימים שנחשפו לחולה מאומת. כמו כן, 79% מחברי הצוות סבורים שאסור לחסן ילדים מתחת לגיל 12 שסובלים ממחלות רקע

הערב פורסם בחדשות 13 על חשש להדבקה המונית בהשבעת הנשיא, עובדת מחוסנת בבית הנשיא שנכחה בטקס אובחנה כחיובית לקורונה. עשרות עובדים נבדקו, הרצוג קיבל תוצאה שלילית.

פרופ’ ערן סגל התייחס בראיון לרדיו ללא הפסקה’ למצוקת החיסונים בה נתונה ישראל, ומתח ביקורת מרומזת העל הממשלה החדשה בראשות בנט: “אני לא יודע איך הגענו למצב בו אין חיסונים, אני לא מכיר את הנתונים, אך אני מבין שמנסים להקדים את הגעתם של חיסונים נוספים”.

יש לציין כי רוה”מ בנט בישר היום על הבאת משלוח חיסונים חדש בתחילת החודש הבא. אלא שלאחר מכן פורסם כי יגיעו רק 200 אלף חיסונים, מעט מידי, מאוחר מידי עבור מיליוני מתחסנים שזקוקים למנה שלישית. היום פורסם כי רוב החולים החדשים הם כאלו שחוסנו בתחילת מבצע החיסונים בישראל מה שמעיד על אפשרות שבו החיסונים כבר פחות יעילים עבור המתחסנים שחוסנו בתחילת גל החיסונים, וככל שהזמן יעבור ייכנסו יותר ישראלים מחוסנים למעגל הנדבקים.

על מגמת העלייה בנתוני התחלואה בנגיף קורונה, הסביר: “אנחנו בהחלט רואים עלייה שהיא עלייה יציבה במאומתים, אנחנו מייחסים את זה לווריאנט ה’דלתא’. וריאנט ‘דלתא’ מדבק יותר, וכעת אנו צריכים להגדיל את מספר האנשים המוגנים, או דרך חיסונים או דרך הדבקה. בשבועיים האחרונים, 225 אלף אנשים נוספים התחסנו, ואני חושב שזה יעזור”.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *