על המשטרה לפשוט על בעלזא ולחלק קנסות • דב הלברטל

לא יאומן עד היכן מגיעים הדברים. בבעלז מתים אנשים, מורדמים ומונשמים, חולים קשים, המגפה אוכלת שם בכל פה, ולא נראה לזה סוף

בתוכנית הרדיו של ניסים משעל, דיברתי על כך שלאכזבתי בציבור החרדי חלה זילות בחיי אדם. הלהט הדתי נעשה חשוב יותר. בין השאר, עלתה כדוגמא חסידות בעלז ומי שמייצג אותה בכנסת, ישראל אייכלר.

בעקבות השידור קיבלתי שיחה אנונימית מחסיד בעלז. הוא אמר לי שהמצב בבעלז גרוע בהרבה מזה שאמרתי, ושאני מעלה בדעתי. אכתוב את מה שהוא סיפר, מדם ליבו. הדברים מדברים בעד עצמם.

מתחילת הקורונה, לא נשמעים כלל להוראות משרד הבריאות. לא יצא ממנו משהו כתוב, אבל כך עולה מדבריו בעל פה, בהם אפילו מגחך על ההוראות. מטבע עולם החסידות, כל חסידי בעלז נשמעים לאדמו"ר.

התוצאה היא, שכל חסידי בעלז (כך לדבריו) נדבקו בקורונה. הם מהווים מעל 12 אחוז מהמורדמים והמונשמים. יש בהם חולים קשים. לדבריו, לא היה צריך סגר על כל קרית בעלז, כי מתגוררים שם כאלה שמקפידים, אבל המשטרה היתה צריכה לבוא לבית המדרש המרכזי של בעלז, ולתת קנסות. גם בימי חול, יש שם כחמשת אלפים חסידים המסתובבים שם, ללא מסכות וללא כל ריחוק חברתי.

יותר מכך, אלפי בחורים התכנסו, כאילו הכול כרגיל. לשאלתי למה באמת המשטרה לא מטפלת כפי שצריך בבית המדרש, ענה לי שיש לבעלז עסקן שיכול להשיג במשטרה כל דבר.
הוא סיפר שהמצב נורא. שבכל ריכוזי בעלז כאילו אין קורונה. בבתי מדרש נדחקים עשרות רבות, ללא מסכה וללא ריחוק, וכדי למנוע קנסות, מתקינים מנעול עם קוד, וכשמגיע פקח כולם חובשים מסכות.

הוא סיפר שיש כוונה לקיים חתונה לנכדו בט"ו באב בחצר בית המדרש. כל חסידי בעלז יהיו שם, ללא כל משמעת ביחס להוראות. אולי כוונתו לחסן חסינות עדר את כל החסידות, כך שיוכלו להשתתף בחתונה, גם במחיר הנפגעים בנפש.

כך מתנהלת חסידות בעלז, על כששת אלפים משפחותיה. אלפים ורבבות, החשופים לסערה של המגפה.

ולא תאומן תעוזתו של מי שמשמש כנציג של החסידות בכנסת. לא זו בלבד שלא ישמיע מילת ביקורת, וזה עוד בקושי ניתן לקבל, הוא במשך כל השבוע ביקר את רשויות המדינה ואת שוטריה כאנטישמים וגזענים.

לא יאומן עד היכן מגיעים הדברים. בבעלז מתים אנשים, מורדמים ומונשמים, חולים קשים, המגפה אוכלת שם בכל פה, ולא נראה לזה סוף. אבל אייכלר יודע לומר בכל במה, שמי שאשם היא מדינת ישראל, האנטישמית והגזענית.

7 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. אין לך זכות לדבר על רבנים

    תסתכל בגור ששומרים על ההנחיות הם לא יוצאים מהבית בלי מסכות והם מתפללים על הרחובות כבר כמעט 5 חודשים ויש להם יותר מתים מבעלזא
    זה לא יעזור לאף אחד זה יגיע לכולם אם לא היום אז מחר.
    ואי אפשר לסגור את העולם התורה בגלל קורונה מאתם רוצים שהילדים שלכם ישבו בבית עד מתי עד שהם יגידו שאני כבר לא רוצה לאחזור לישיבה או לבית הכנסת????
    אתם רוצים נושרים בבית????

    משה |
    הגב
  2. עוד אפס מאופס שמדבר בלי לדעת, בלי לחשוב, בלי טיפת כבוד לגדולי ישראל ובלי אחריות

    א'. יהודים אורתודוקסים חונכו בכל הדורות על אימרת חז"ל 'אפילו אומר לך על שמאל שהוא ימין ועל ימין שהוא שמאל', ועיתונאי עלוב הוא האחרון שיכול לחלק ציונים לגדולי ישראל למרות שהעיתונאי הזה יודע לקמט מצח ולצדק עיניים כפי שרואים בתמונה.

    ב'. אני חושב שהאדמו"ר מבעלזא הוכיח ב – 55 השנים האחרונות שהוא צודק על כולם כולל על כל גדולי ישראל מכל החוגים.

    ג'. אם מקשיבים למה שהאפידמיולוגים עצמם אומרים, הרי שהממשלה בכלל לא מתייעצת איתם לגבי ההגבלות השונות, והם מציגים סתירות זועקות בתוך ההגבלות.

    ד'. הממשלה עצמה משנה את דעתה כל הזמן בלי שום כיוון אסטרטגי לפיו מקבלים החלטות.

    ה'. הנתונים שכביכול הוצגו הם שקריים, חלק מהחולים קשה ומהנפטרים שאומרים עליהם שזה מהקורונה זה בכלל לא כך, זה רק פרסומים של גור, כיכר השבת, יאיר שרקי, דב הלברטל, ועוד כל מיני אנשים שחושבים שהאדמור מבעלזא צריך להיכנע לתכתיבים שלהם.

    ו'. שוכחים להציג נתונים לגבי נפגעי הנפש ולגבי הנשירה כתוצאה מכל ההגבלות ומסגירת המוסדות, לפי אנשי המקצוע עשרות אלפי אנשים בארץ נפגעו אנושות מבחינה נפשית ואלפי בחורים התדרדרו מאוד, כך שבכלל לא מופרך שיבוא רב ויגיד שעדיף כמה עשרות נפטרים מאשר עשרות אלפי נפגעים נפשית ואלפי נושרים רוחנית, וכבר אמרו חז"ל: 'גדול המחטיאו יותר מההורגו'.

    ז'. לגבי מה שנטען על ח"כ אייכלר, גם בלי שהוא יגיד את זה – כולנו מכירים את מאמר חז"ל על אלו שאינם שומרי תורה ומצוות: 'אלמלא היו צריכים אותנו למשא ומתן היו הורגים אותנו' (פסחים), כך שברור כשמש שכל שוטר / פקיד / שר וכו' שאינו שומר תורה ומצוות שונא ומוכן להרוג כל יהודי חרדי באשר הוא, ומי שלא מאמין לזה – כבר פסק הרמב"ם שמי שמפקפק אפילו במקצת על מאמר אחד ממאמרי חז"ל – אינו בכלל יהודי מאמין.

    יש לי עוד הרבה מה להגיב אבל אין לי מספיק זמן

    יהודי כואב |
    הגב
  3. הוא צודק באלף אחוז כל אלו שמגיבים אחרת ומגבים את בעלז בענין הזה הם מזלזלים בחיי אדם ולא אנושיים הם מסוגלים גם לרצוח

    זה רציחה ובעיקר אמונת צדיקים
    אל תגידו שאין קרונה וזה כלום
    תגידו שאת מאמינים לצדיק שחיי אדם זה כלום ואפשר לגרום למוות לאנשים

    מיכאל |
    הגב
  4. לא סולח לבעלזא שגרמו לי לראשונה להסכים עם הלברטל

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  5. אז הוא אמר! מי מתייחס לדברים שאומר אדם

    שתמיד אומר הפוך מכולם?. כמה אנשים בכלל קוראים את מה שהוא כתב? מספיקה הכותרת בשביל לדעת לא להיכנס לקרוא את הכתבה.

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  6. מאוד מוזר לו שאנשים חרדים מלשינים אחד על השני..... ..... .. ..

    אנשי גור נדל"ן מלשינים על גור תורה: – בקבלת שבת נכנס שוטר לשטיבל של הקהילה בסמינר….. להפתעתו מצא שהתפילה מתבצעת כפי ההנחיות, בהמשך ישב ושוחח עם המתפללים, וסיפר שהתבקש להגיע לבדוק עם שומרים את ההנחיות מהסיבה שהתקבלו כמה שיחות של הלשנה (מנדל"ן) שכביכול לא שומרים על ההנחיות. ואמר שהיה מאוד מוזר לו שאנשים חרדים מלשינים אחד על השני, ובפרט לפני ט' באב.

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  7. בושה וחרפה!!!

    דב היקר !
    אם אין לך נתונים מוטב שלא תכתוב
    אתה טועה ובגדול!!!
    כל אחד יכול לספר לך שטויות
    כתבה כזו כותבים רק אחרי בדיקת הדברים !
    הוצאת שם רע על קהלה שלא בצדק !!!!!
    אני מצפה להתנצלותך!

    חסיד בעלזא |
    הגב