עם אוחנה וינקלביץ: הפעילים החרדים נגד אלימות השוטרים הגיעו לכנסת

פעילי המאבק באלימות נגד חרדים נפגשו אתמול עם השר לבטחון פנים השרה ינקלביץ וחה"כ אבוטבול וטסלר.

 

אנשי תקשורת חרדים אריאל אלחרר ויאיר לוי ממובילי המאבק באלימות המשטרתית ובאכיפת יתר נגד הציבור החרדי, נפגשו היום  עם חברי הכנסת הרב משה אבוטבול הרב יעקב מרגי, הרב צבי טסלר והרב  משה ארבל.

חברי הכנסת כל אחד בנפרד ישבו שעה ארוכה עם הפעילים, צפו בכל התיעודים הקשים בהם נראים אכיפת יתר ואף אלימות קשה מצד אוכפי החוק נגד חרדים.

הח"כים התייחסו ברצינות רבה ובכאב לדברים, סיפרו על כך שבימים האחרונים שהם כמעט ועוסקים רק בנושא הזה, תוך כדי שהם מציינים שהם נפגשו מוקדם יותר יחד עם כל חברי הסיעות החרדיות עם רוה"מ נתניהו והשר לבטחון פנים אמיר אוחנה.

הח"כים ציינו בפני הפעילים כי כבר בפגישה עם נתניהו ואוחנה הוחלט מיד על צעדים מעשיים למנוע מקרים אלו בעתיד.

בהמשך הפעילים נפגשו שעה ארוכה עם השר לבטחון הפנים אמיר אוחנה. הפעילים מציינים במיוחד את האמפתיה, מאור העיניים הקשב הסבלות והכפתיות יוצאת הדופן של השר אוחנה לשמע הדברים. אוחנה שיתף את הפעילים בפגישות האינטנסיביות שקיים מוקדם יותר עם רוה"מ וראשי הסיעות בנושא זה, והביע נכונות לשמוע מאיתנו כל רעיון מה לדעתנו יכול לפתור את חוסר האמון בין המשטרה לציבור החרדי, בנוסף השר שיתף את הפעילים על החלטות מעשיות שקיבל וכבר הוריד אותן לשטח.

כמו"כ נפגשו עם השרה ינקלביץ ששמעה בכאב את הדברים והביע אכפתיות יוצאת דופן, לעזור בפתרון הבעיה, השרה אף שיתפה את הפעילים בצעדים שכבר נקטה ופעלה בנושא.

בסיום הפגישה השרה ינקלביץ הוציאה את ההודעה הבאה: "משטרת ישראל עושה עבודה לא קלה ובמסירות רבה, אסור להפוך אותה לשעיר לעזאזל. מצד שני, אסור להסכים למראות של שוטרים מכים אזרחים חרדים ללא סיבה ממשית ומתנהגים אליהם בצורה בלתי נסבלת. הציבור החרדי שמופלה לרעה ממילא, מוכה בכפליים, תרתי משמע. חייבים הסברה והרתעה ממשית, לצד שילוב משמעותי של מגזרי המיעוטים והציבור החרדי, בשירות הציבורי, כולל במשטרת ישראל. זה יסייע גם למשטרה לבצע את משימותיה החשובות לשמירה על החוק".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *