עמית סגל הטיל פצצה: כך טייחה המשטרה את הקשר בין חוקר נתניהו לג'ודי

עמית סגל חושף הערב – כך הוסתרו חשדות לפלילים מצד חוקרים בתיקי נתניהו • בכירים ביותר במערכת אכיפת החוק פנו למבקר המדינה בטענה כי התיק הנפיץ ביותר במדינת ישראל נוהל תוך ביצוע עבירות • הבכירים טענו כי צמרת הפרקליטות והמשטרה מנעה את חקירת החשדות – כדי לא לסייע לנתניהו

הערב חושף עמית סגל, פרטים חדשים על חקירה שנגנזה: בעת שעמד בראש הצוות שחקר את פרשת מעונות ראש הממשלה ב-2015 – רב פקד אבי רוטנברג גם ניהל קשר סודי עם ג'ודי ניר מוזס שלום, בעלת מניות ב"ידיעות אחרונות", שמנהל אז מלחמת עולם נגד נתניהו.

בהמשך ייחשף רוטנברג גם לחומרי החקירה בתיק 2000, ולהקלטת השיחות בין ראש הממשלה נתניהו לבין אחיה של מוזס, מו"ל ידיעות אחרונות. במהלך החקירה, רגע לפני שהוא אמור להיות גם בצוות שבודק את הקלטות מוזס-נתניהו, בודקים במשטרה שמועות שהוא בזוגיות עם ג'ודי ניר מוזס, גם מבקרת ידועה של שרה וביבי, גם בעלת מניות בידיעות אחרונות ואחות המו"ל נוני. רוטנברג מכחיש.

‏שנה אח"כ מתברר למשטרה שה-2 דווקא כן מנהלים קשר. תפו״א הלוהט מתגלגל בשרשרת הפיקוד ונעצר אצל ר׳ להב ריטמן ור׳ אגף חקירות יצחקי:הם סוגרים את האירוע בנזיפה וקידום לתפקיד אחר.ריטמן כזכור טוען אז שנתניהו תפר לו תיק הטרדות בגלל חקירת המעונות, אבל את המידע הזה שהיה עוזר לשרה הוא מחריש.

‏שנה וחצי אחרי, מגיעה אשתו של רוטנברג לראש אגף החקירות ומספרת לו: בעלי בזוגיות עם ג'ודי מוזס, וסיפרתי על זה לכמה עיתונאים. רק אז, נזכרים בכירי המשטרה להעביר את המידע למחלקה לחקירות שוטרים, כדי לכסתח את עצמם.

‏במח"ש המומים, הן מניגוד העניינים לכאורה והן מההסתרה. שורה של חוות דעת קובעות – החוקר חשוד בהפרת אמונים. משפחות נתניהו ומוזס אויבות, והוא ידע, הסתיר וחקר כשהוא בניגוד עניינים מובהק.

‏אבל הימים הם ימי ההתכתשות הגדולה בין נתניהו והמשטרה, לקראת המלצות המשטרה בתיקי האלפים. פרקליט המדינה שי ניצן ומשנהו מומי למברגר מערימים קשיים על החקירה. הם אפילו מעלים טיעון שידחו לימים בבוז כאשר יועלה בשימוע על ידי הנאשם נתניהו: אם בפועל לא הייתה סטיה מהשורה, למה לפתוח בחקירה?

‏וזוהי הפצצה: למברגר אוסר על מח"ש בצעד תקדימי לבדוק את תיק 2000 "מסיבות מובנות". הסיבות המובנות: חוסר רצון לתת נשק לנתניהו לקראת ההכרעה הדרמטית בתיקיו.

‏עוד שנה עוברת. ראש מח"ש עוזב ובמקומו מתמנה, בלחץ אלשיך וניצן, מנהלת נוחה בהרבה למשטרה. קרן בר מנחם. אלשיך וניצן נלחמו לטובת מינויה, בתקווה שהיא תהיה נוחה בהרבה למשטרה. ראש מח"ש החדשה לא אכזבה: היא עיכבה את ההחלטה בתיק חודשים ארוכים למרות הפצרות מצד הכפופים לה. בסוף החליטה לסגור אותו.

במשך חודשים ולמרות ההפצרות היא מעכבת את ההחלטה. כשכל המעורבים פרשו מהמשטרה היא נזכרת להחליט ש״אין עניין ציבורי לחקור". גם בחוות הדעת שהזמינה עולים חשדות לפלילים נגד החוקר ומפקדיו הבכירים מאוד

סיבת הסגירה שנכתבה: "על כל פנים הם אינם עוד שוטרים ועל כן אין עניין ציבורי בפתיחה בחקירה במישור הפלילי". כזכור, הסיבה שהמעורבים כבר הספיקו להשתחרר משירות – היא הסחבת בטיפול בתיק.

הלך הרוח הזה נוכח גם בפרש שבה נהרג אזרח חף מפשע, יעקוב אל קיאן, מאש המשטרה. המפכ"ל אלשיך קבע שהוא מחבל. מח"ש קבעה: זה לא נכון. אלשיך מפזר בתקשורת הדלפות דיבתיות כלפי המת, שלפיהן מח"ש מסתירה מידע שהיה מחבל. ראש מח"ש דורש משי ניצן תיקון למען כבוד חוקריו וכבוד המת.

‏אבל ניצן מודה במייל סודי: המפכ"ל התנהג שערורייתית, אבל לא נעזור "כי זה יעשה טוב למי שרוצה ברעת המערכת, ודי לחכימא". זמן קצר אחר כך יסגור את תיק החקירה נגד השוטרים.

אבי רוטנברג מסר בתגובה: "כל בר דעת המכיר את האופן שבו מתנהלות חקירות, יודע שהן לא מנוהלות על ידי חוקר אחד, אלא על ידי מערך שלם מפוקח ומבוקר. אין ולא היה שום קשר בין ההיכרות עם ג'ודי ניר מוזס לבין אופן החקירה שנוהלה ללא אג'נדה. הטענה שנחשפתי לחומרי תיק 2000 היא שקרית מיסודה. מעולם לא נחקרתי בעניין במח"ש, ככל הנראה בגלל מופרכות הטענות. זהו פייק ניוז המהווה חלק ממאבק שאני לא צד בו". ‎

תגובת הפרקליטות: "מדובר בבליל טענות שקריות וחסרות שחר. ההחלטות בכל תיק מתקבלות בהתאם לראיות שבו ולנסיבותיו. גם הטענות ביחס לרוטנברג מופרכות וחסרות כל שחר. באותה עת הובאה המלצה של פרקליט במח"ש לפתוח בבדיקה, כאשר גם מנהל מח"ש דאז, נמנע מלהמליץ על כך. ההחלטה שלא לפתוח בחקירה התקבלה בין היתר בשל הספק שהתעורר בדבר קיומה של עבירה פלילית, פרישת השוטר מהמשטרה וצעדים פיקודיים שננקטו במשטרה בעניינו. גם כאן הניסיון לקשור זאת לתיקי רה"מ הינו מופרך וקונספירטיבי".‎

תגובת מח"ש: "הטענות כנגד מנהלת מח"ש מופרכות ושקריות. בעניין רוטנברג הוצגו חוות דעת של פרקליטים זוטרים שהמליצו לפתוח בבדיקה (ולא בחקירה). מנהל מח"ש דאז נמנע מלהכריע בעניין. סמוך לכניסתה לתפקיד הובא העניין בפניה, והיא העבירה אותו לבחינה בה נשקלו כלל חוות הדעת שנכתבו בנושא, ובסיומה החליטה לגנוז את התיק. היא ודאי לא עיכבה את הטיפול בתיק, אלא טיפלה בו מיד עם הבאת העניין בפניה".

 

 

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *