עמית סגל מגן על המגזר החרדי בטור סוער במיוחד בידיעות אחרונות

"בניגוד לציונות הדתית או לשמאל, לחרדים אין שום דרך להשיב מלחמה"

עמית סגל הפרשן הפוליטי של חדשות 12, בטורו בעיתון 'ידיעות אחרונות' התייחס לקמפיין האנטי חרדי שמספר מפלגות בחרו בו .

סגל בתחילת הטור שואל את שאלת מיליון הדולר :"מה הופך את החרדים לסחטנים? אבל לא את כחול לבן, העמותה למען הפנסיות התקציביות בישראל? את ליברמן ודרישתו למיליארדים? או את הציונות הדתית שדורשת ומקבלת תקציבים בשפע למוסדותיה?"

סגל מוסיף וכותב כנגד העוולה שספג וסופג הציבור החרדי בעת האחרונה : "הפוליטיקה היא קרקס, וכל פעם מקרקסים מישהו אחר. אבל יש הבדל עמוק בין משחק פוליטי קשוח ולגיטימי ובין הפיכתם של מאות אלפים לגוש שחור גדול, טפילי ומאיים".

סגל מציין כי : "אפשר לחלוק עמוקות על הציבור החרדי על התעקשותו לגרור רגליים בהצטרפות לשוק העבודה ולמיזם הציוני, ועדיין להזדעזע ממה שהתרחש בבחירות 2019 ב'. אפשר לתמוך בקיצוץ קצבאות, חוק גיוס ושבירת המונופול החרדי על הדת בישראל. ועדיין להבין שמדובר בגל שנאה מלאכותי לחלוטין: איפה היה כל התיעוב הזה בחורף? האם מישהו חושב שהתיעוב המאורגן הזה יעזור לגייס חרדי אחד או להכניס אותו לשוק העבודה? האם המטרה היא שיפור פני המדינה הוא השחרת הציבור הכי שנוא בישראל חוץ מהערבים".

בסיום הטור כותב סגל כי : "בניגוד לציונות הדתית או לשמאל, לחרדים אין שום דרך להשיב מלחמה. אין להם אף מאחז משמעותי בתקשורת או באקדמיה. הם מוכים ומוכים מדי יום בלי שום אפשרות להתגונן. גם לתושבי אלעד, רכסים וקריית ספר מגיע שיתייחסו אליהם כבני אדם ולא כמטרת דמות בבחירות".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *