ענישה קולקטיבית: חיילי צה"ל חסמו את רב הישוב יצהר

תושבים בשומרון מדווחים כי בשבועות האחרונים החליט מח"ט שומרון להפעיל נוהל חדש בגזרה העונה לכינוי "אצבע שחור", לפיו בתגובה למחאות התושבים ייסגר הציר לתנועת יהודים

תושבים ביישובי גב ההר מדווחים כי בשבועות האחרונים החלו להפעיל בחטיבת שומרון נוהל חדש, לפיו בזמן כל הפגנה שמקיימים תושבים במחאה על הטרור הערבי באזור, ייחסם הכביש גם לתנועת יהודים.

את הנוהל המכונה "אצבע שחור", הפעילו בצה"ל לפחות ארבע פעמים במהלך השבועות האחרונים, מרביתם בכביש גלעד, כשכל פעם חוזר הריטואל הקבוע: סדרת פיגועים מתרחשת בכביש, תושבים יוצאים להפגין וחיילי צה"ל חוסמים את הכביש גם לתנועת יהודים – כשהם מבהירים למפגינים כי הדבר קורה בגללם, וימשך כל עוד ההפגנות ימשכו.

לדברי התושבים, גם החיילים שביצעו את המחסום אמרו כי אינם מבינים את סיבת הפקודה שהוטלה עליהם, והודו כי היא נראית תמוהה ביותר. החיילים הוסיפו ואמרו כי את הפקודה נתן מח"ט שומרון החדש שמעון סיסו.

בסוף השבוע האחרון תועד גם רב הישוב יצהר, הרב דוד דודקביץ' כשהוא מטיח דברים קשים בחיילי צה"ל שחסמו את רכבו בעקבות הפגנה שהתקיימה בכביש גלעד.

"תן לי לעבור, תן לי לזוז. כשיהודים עושים הפגנה, האלוף בוחר להעניש אותם. אני לא מוכן שתעניש אותנו. אני חי פה 40 שנה לפניך. או שאתה זז או שאני אצטרך לריב. אני אריב איתך כי זה סוגיה של החיים שלנו", נשמע הרב אומר לקצין שחסם את תנועת התושבים.

הדבר עורר ביקורת חריפה בקרב תושבי האזור שנאלצו אחת לכמה ימים לעמוד במחסום במשך שעה ארוכה בדרכם חזרה הביתה מהעבודה או הלימודים: "זה פשוט נסיון דיקטטורי למגר מחאה לגיטימית וצודקת", תקף הערב אורי קירשנבוים, תושב יצהר שעוכב במחסום במשך שעה ארוכה. "במקום לטפל בנחישות בטרור, בוחר מח"ט הגזרה החדש לפעול דווקא כנגד התושבים היהודים שיצאו בסך הכל למחות ולזעוק על חייהם שהופקרו ועל הנסיעה בכבישים שהפכה לרולטה רוסית".

"רועי צוויג, מח"ט הגזרה הקודם היה סוגר חנויות בחווארה אחרי פיגועים אבנים, ונוקט בשורה של פעולות חריפות כנגד הטרור. המח"ט החדש, שמעון סיסו, מפנה את כל מרצו וכוחו כנגד התושבים במקום כנגד המחבלים שמנסים לרצוח בנו שוב ושוב", תקף קירשנבוים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *